Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه اعلام کرد:

میزان زکات فطریه 5000 تومان و کفاره روزه غیرعمد 1500 تومان+زمان ومکان نماز عید


امام جمعه ابرکوه میزان زکات فطریه امسال را 5000 تومان و کفاره روزه غیر عمد را 1500 تومان اعلام کرد و گفت: زکات فطریه باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شود.

به گزارش سرو ابرکوه، با نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با سرو ابرکوه، میزان مبلغ زکات فطریه و کفاره های عمد و غیر عمد را اعلام کرد.


حجت الاسلام حسینی فطریه امسال برای هر نفر را مبلغ 5000 تومان اعلام و اظهار کرد: زکات فطریه باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شود و در غیر این صورت قبل از ظهر باید پرداخت شود و اگر کسی نتواند تا زوال روز پرداخت کند باید مبلغ آن را کنار بگذارد و بعدا به مستحق بدهد.


حسینی افزود: افراد می توانند زکات فطریه خود را به نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل برگزاری نمار عید فطر تحویل دهند.


وی تاکید کرد: چنانچه کسی، افراد نیازمندی سراغ دارد که در حال حاضر به او دسترسی ندارد، می تواند زکات فطریه را چند روز به امانت نزد خود نگه داشته و در آن دخل و تصرفی نکند، تا به دست نیازمند برساند.


امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: اگر در این چند روز، زکات فطریه مفقود شود، افراد ضامن می باشند و باید مجددا جایگزین نمایند.


حسینی درباره میزان کفاره روزه های عمد و غیرعمد عنوان کرد: میزان کفاره هر روز روزه غیرعمد مبلغ 1500 تومان و همچنین کفاره هر روز روزه عمد مبلغ 90000 تومان می باشد که باید به مستحق برسد.

لازم بذکر است نماز عید فطر فردا صبح روز شنبه 27 تیر، در بهشت زهرا به امامت حجت الاسلام حسینی امام جمعه اقامه خواهد شد. 

همچنین مراسم فردا ساعت 7 صبح با سخنرانی سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه شروع می شود.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد