Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

هفته دولت و پروژه های ناتمام در ابرکوه؛

نبود اعتبارات و نقدینگی علت نیمه تمام ماندن برخی طرح های عمرانی در ابرکوه/ مسئولین کم کاری نکردند


در حالی که در هفته دولت در سراسر کشور، پروژه هایی افتتاح و به بهره برداری می رسند، بد نیست علت نیمه تمام ماندن و بعضأ اجرا نشدن برخی از این طرح ها را از مسئولان مربوطه جویا شویم.

به گزارش سرو ابرکوه، در کنار بسیاری از پروژه های عمرانی، کشاورزی، آبرسانی و گازرسانی ابرکوه که در هفته دولت افتتاح شد؛ تعدادی از پروژه های شهرستانی نیز هستند که ناتمام و بلاتکلیف مانده اند.


خبرنگار سرو ابرکوه در این رابطه و جهت جویا شدن از علت توقف پروژه های مذکور با مسئولین مربوطه گفتگویی ترتیب داده است، که در اینجا می خوانیم.

 


علت ناتمام ماندن برخی پروژه ها، کم کاری مسئولین نیست/ راه اندازی مرکز انتقال خون ابرکوه در سال آینده
سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در این رابطه اظهار کرد: در چند سال اخیر روند جذب اعتبارات شهرستان سیر سعودی داشته و نسبت به جمعیت آن تا کنون اعتبارات مناسب استانی و ملی جذب شده است. اما علت عدم تکمیل برخی از پروژه ها را می توان زیاد بودن تعداد آنها نسبت به بودجه اختصاصی عنوان کرد، ضمن اینکه هیچ گونه کوتاهی و کم کاری از سوی مسئولین در این راستا صورت نگرفته است.


رسولی در رابطه با پروژه مدرسه مسکن مهر، تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده با مسئولین آموزش و پرورش و دیگر ارگان های ذی ربط، به یاری خداوند این مدرسه از اول مهر امسال به بهره بردای می رسد.


وی با اشاره به زمزمه هایی که مبنی بر تغییر کاربری دانشکده های عمران و معماری به گوش می رسید، خاطرنشان کرد: برخی مسئولین استان به علت کم بودن تعداد دانشجویان عمران، معماری و ریاضی تصمیم بر تغییر کاربری دانشکده و تبدیل آن به پژوهش سرا را داشتند، که با مخالفت مسئولین شهرستان مواجه شدند.


فرماندار ابرکوه افزود: در حال حاضر ساختمان دانشکده و خوابگاه، تکمیل شده و تنها مشکل گازرسانی آن می باشد، که با احداث 6 کیلومتر خط انتقال گاز رفع خواهد شد. این مسئله نیز با مسئولین شرکت گاز استان مطرح و مقرر شد، طرح گازرسانی به دانشکده در دستور کار شرکت قرار گیرد.


رسولی ادامه داد: ساختمان خوابگاه دانشکده پیراپزشکی نیز کاملا آماده و زیرساخت های آن از جمله آب، برق و گاز نیز فراهم شده است؛ اما ساختمان دانشکده جهت تکمیل و راه اندازی نیازمند بیش از ده میلیارد ریال اعتبار می باشد.


وی  در خاتمه صحبت های خود با اعلام این خبر که مرکز انتقال خون ابرکوه نیز در سال آینده راه اندازی می شود، اذعان کرد: مرکز انتقال خون نیازمند مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار می باشد، که در این زمینه، تقوایی ریئس سازمان انتقال خون استان طی جلسه با مسئولین شهرستان، قول مساعد داد، پیگیری های لازم در این زمینه را انجام دهد.


بخشی از جاده ابرکوه- مروست به علت خطرات احتمالی باید عریض تر شود
در ادامه این گزارش حمید فلاح دخت رئیس اداره راه و شهرسازی ابرکوه، بیان کرد: زیرساخت های پروژه راه مواصلاتی ابرکوه- مروست انجام شده است، اما بخشی از این جاده که از مهرآباد تا هارونی امتداد می یابد، با توجه به اینکه محل عبور و مرور خودروهای سنگین و بسیار خطرآفرین می باشد، باید به اندازه 11 متر، عریض تر شود.


رئیس اداره راه و شهرسازی ابرکوه اضافه کرد: ضمن اینکه عملیات خط کشی و نصب علائم آن هم به هزینه ای بالغ بر 15 میلیارد ریال نیاز دارد.


فلاح دخت تأکید داشت: تکمیل پروژه های باند دوم کنارگذر کمربندی به طول 14 کیلومتر و ابرکوه- صفاشهر نیز به طول 20 کیلومتر نیازمند اعتبارات ملی است، که در این زمینه لازم است مسئولین شهرستان، استان و نماینده مجلس مانند گذشته این موضوع را پیگیری نمایند.

 


حدود 2 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل اردوگاه ولایت لازم است
مسلم روحی پناه رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه، نیز در خصوص 2 پروژه زیر مجموعه این نهاد، گفت: مدرسه شهرک مهر از نظر زیرساخت تقریبا رو به اتمام می باشد و فقط سرویس بهداشتی، حیاط سازی و شوفاژخانه آن نیاز به بودجه دارد.


روحی پناه ضمن بیان این مطلب که از نظر نیرو و تجهیزات مشکلی نیست، افزود: قرار بود اعتباری از طرف سازمان برنامه و بودجه در سال 95-94 برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شود، که با توجه به وضعیت موجود فعلا اقدامی صورت نگرفته است.


وی در خصوص اردوگاه ولایت نیز عنوان کرد: تا کنون درصد بالایی از عملیات اجرایی اردوگاه به همت مسئولان مربوطه شهرستانی و استانی و اعتبارات دریافتی به خوبی پیشرفت و سقف سوله و استخر و حدود 40 درصد حصار کشی آن انجام شده است.


رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه تصریح کرد: نزدیک به یک و نیم الی دو میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است، تا مابقی طرح اردوگاه انجام شود. در صورت تأمین هزینه های لازم در کوتاهترین زمان به بهره برداری می رسد.

 


بهره برداری از مرکز پزشکی قانونی منوط به تکمیل کادر اداری است
عباس مهری کارشناس مسئول برنامه ریزی امور عمرانی فرمانداری ابرکوه، ابراز کرد: سالن های ورزشی روستای ده عرب، اسفندآباد و فراغه پس از تخصیص اعتبار بودجه سال 95 تا اواسط سال 96 بهره برداری خواهد شد؛ در رابطه با سالن 1200 نفره فراغه نیز توافق نامه ای جهت گازرسانی انجام شده و تنها باید مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شود.


مهری ادامه داد: پروژه مرکز پزشکی قانونی شهرستان نیز از نظر ساختمان و تجهیزات کاملا آماده و راه اندازی آن منوط به تکمیل نیروی اداری می باشد.


انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد