Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد تشریح کرد

نفوذ وایجاد تفرقه؛ سیاست دشمن از صدراسلام برای شورش مسلمانان علیه خود


معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد گفت: سیاست دشمن از صدر اسلام تاکنون نفوذ در میان مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان آن ها بوده است تا مسلمانان با کمترین هزینه به وسیله خودشان نابود گردند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در مصاحبه با خبرنگار حوزه از یزد، با تسلیت سالروز ارتحال رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السّلام) و امام رضا(علیه السّلام) با بیان اینکه وحدت یکی از ابعاد مهم و درس آموز زندگی رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) است که با توجه به شرایط امروز جامعه اسلامی بیش از بیش باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: به واسطه خدمات و تلاش های پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) در راستای وحدت مسلمانان صدر اسلام می توان ایشان را پایه گذار وحدت در جامعه اسلامی دانست.


پیامبر120سال نزاع اوس و خزرج را پایان بخشید
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه سيره ي پيامبر اعظم(صلّی الله علیه و آله و سلّم)‌ راهكارهاي فراوان ومختلفي براي تحقق وحدت امت اسلامي، ارائه داده است، گفت: برای نمونه پيامبربا ورودش به مدينه وحدت اسلامي را با انعقاد پیمان دوستی و برادری میان قبایل اوس و خزرج که صد و بیست سال با هم جنگ کرده و دشمنان خونی همدیگر بودند را تحقق بخشيد و با تحريك احساسات ملي وديني وحدت جامعه آن زمان را بيمه كرد.


قرارداد اخوت وبرادري مهاجرین وانصارین گامی بلند در راستای وحدت اسلامي
وی افزود: دومین اقدامی که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) در راستای وحدت مسلمین انجام داد ايجاد قرارداد اخوت وبرادري درميان مهاجرین وانصارین بود که با این سیاست اخوت وبرادري، پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلّم) گام بلندی در راستای تحقق وحدت اسلامي بر داشت به گونه اي كه انصار برادران مهاجر خود را در اموال وخانه هاي خود شريك دانستند.


آیه های دعوت مسلمانان به وحدت
حجت الاسلام حسینی پور اضافه کرد: این مسئله وحدت آنقدر مهم است که در کنارپیمان اخوتی که میان گروهای مختلف در مدینه منعقد شد خداوند نیز در آیه 10 سوره آل عمران می فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ» یعنی اینکه وحدت و دورى از تفرقه، یک وظیفه‏ و نعمت الهى و عامل اخوّت است و باید بدانیم که محور وحدت باید دین خدا باشد، نه نژاد، زبان، ملّیت، و... زیرا تفرقه و عدوات، پرتگاه و گودال آتش است.

وی گفت: از دیگر آیات الهی است که در خصوص ضرورت وحدت نازل شده است آیه 46 سوره انفال «وَ أَطيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ» یعنی از خدا و فرستاده او ( در فرامین مولوی آنها ) فرمان برید و با هم نزاع و ستیزه مکنید که سست و بیمناک می گردید و تسلط و حکومتتان از میان می رود، و نسیم پیروزی بر شما نمی وزد و نفوذ کلام شما کم می شود.


پیامبر؛ پایه گذار وحدت در جامعه اسلامی/ تفرقه؛ ابزار نفوذ دشمن
وی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلّم) را باید پایه گذار وحدت در میان مسلمانان دانست خاطرنشان کرد: به همان اندازه که وحدت آثار زیادی در پیشبرد اهداف اسلامی دارد، دشمن نیز برای پیشبرد اهداف خود و نفوذ در میان مسلمانان و از بین بردن کرامات انسانی و اسلامی از تفرقه بهره می جوید.


الگوگیری امام راحل از سیاست وحدت بخش پیامبر
وی با بیان اینکه به همان اندازه که وحدت راه گشا است تفرقه موجب ذلالت و گمراهی می شود، یادآور شد: حضرت امام (ره) نیز با تعصی از رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت داخلی و وحدت کشورها و ملت های اسلامی را جزء اولین شعارهای خود قرار داد.

وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که امام راحل(ره) با الهام از حضرت محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) در راه وحدت انجام داد تجمیع روزهای منتصب به میلاد پیامبر رحمت (12 و 17 ربیع الاول) به عنوان هفته وحدت بود، که حرکت نوینی را در مسیر همدلی و وفاق مسلمانان ایجاد کرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: انتخاب هفته وحدت و روز جهانی قدس توسط بنیانگذار فقید نظام اسلامی (ره) در راستای اقدامات وحدت بخش رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و تقویت همدلی مسلمانان بود و خوشبختانه نتایج اثربخشی از خود به جا گذاشته است.

 

جنگ های نیابتی دشمن نتیجه نفوذ وتفرقه دشمن در جهان اسلام/ نفوذ و ایجاد تفرقه؛ سیاست دشمن از صدر اسلام برای شورش مسلمانان علیه خود
حجت الاسلام حسینی پوردر بخش دیگر صحبت های خود جنگ های نیابتی دشمن در منطقه که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند را نتیجه نفوذ و و ایجاد تفرقه دشمن در جهان اسلام دانست و اذعان داشت: سیاست دشمن از صدر اسلام تاکنون نفوذ در میان مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان آن ها بوده است تا مسلمانان با کمترین هزینه به وسیله خودشان از پای دربیایند که حمله عربستان به یمن و ایجاد گرو های تروریستی همچون داعش، القاعده، طالبان و... در همین راستا برای ایجاد جنگ های نیابتی دشمن هستند.


اتحاد کشورهای اسلامی یعنی قدرت نهایی امت اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌ دشمن
وی با بیان اینکه به هر میزان اتحاد و همگرایی کشورهای اسلامی پررنگ شود فرصت‌های بی‌شماری برای اظهار وجود و قدرت نهایی امت اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌ دنیای زر و زور مهیا خواهد شد بیان کرد: مسئله وحدت در زمان کنونی آنقدر حائز اهمیت است که مقام معظم رهبری سال 1385 را به نام سال پیامبر اعظم(صلّی الله و آله و سلّم) نامگذاری کردند و یکی از علت هایی که رهبری نام اعظم را بعد از پیامبر آوردند به این دلیل بود که اهل سنت بیشتر از واژه پیامبر اعظم(صلّی الله و آله و سلّم) استفاده می کنند.


وحدت منافاتی با تبرّی ندارد؟!
معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در بخش دیگر صحبت های خود در خصوص این شبهه که وحدت منافاتی با تبرّی ندارد؟ گفت: قطعاً وحدت مسلمین با تبرّی منافات ندارد، یعنی افراد می‌توانند با دشمنان خدا و دشمنان اولیای خدا دشمن باشند و با آن هایی که در حال جنگ با مسلمانان هستند مقابله کنند، و در عین حال با دیگر مسلمان‌ها وحدت نیز داشته باشند، پس وحدت مسلمانان با تبرّی از دشمنان خدا و دشمنان اولیای خدا هیچ منافاتی ندارد.


حفظ وحدت واجب و تفرقه حرام است
وی اضافه کرد: وحدت بین مسلمین و پرهیز از تفرقه یک امر واجب است و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که به نفع دشمنان و به نفع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی است، حرام است زیرا اگر انجام آن کارها موجب سوء استفاده‌ی دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهم‌السلام شود تا به پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام توهین کنند یا موجب اختلاف بین مسلمانان باشد جایز نیست.

وی با بیان اینکه تبرّی به معنی توهین و موضع گیری در مقابل مقدسات دیگر مذاهب نیست گفت: اگر به زیارت عاشورا هم نگاه کنیم لعن مستقیم افراد جز شامل محدودی از افراد همچون یزید و شمر و... نیست.

 

معنای واقعی وحدت/ وحدت وادادگی، تسامح نیست بلکه ...
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت گفت: در میان شیعیان برخی با تمسک به اصل برائت گمان می کنند قبول اصل وحدت شیعه و سنی مخالف اصل برائت در شیعه است و عده ای دیگر فکر می کنند وحدت یعنی پذیرش اعتقادات دیگر مسلمانان، درصورتیکه وحدت به این معنا نیست که ما از اعتقادات خود کوتاه بیاییم، اعتقادات ما شیعیان و بحث های علمی سرجای خود است و دیگر مسلمانان هم اعتقاداتشان محفوظ است و باید دانست که مبنای این وحدت، تسامح بر سر مبانی اعتقادی نیست بلکه کاری که انجام می دهیم این است که به یکدیگر توهین و لعن نفرستیم.

 

حضور استاندار دولت تدبیر و امید در مجلس عروسی ایام اربعین یعنی تسلیم و وادادگی
وی در بخش دیگر صحبت های خود به انتقاد از حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار زاهدان و بعضی از مدیران استان در مجلس عقد پسر مولوی عبدالحمید که در ایام اربعین حسینی(علیه السّلام) امسال برگزار شد گفت: متأسفانه مسئولین دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان به جای اینکه از برگزاری چنین مراسمی در روزی که امت اسلام در سراسر جهان عزادار است جلوگیری کنند خود نیز در این مراسم شرکت کرده اند!.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه اگر هم حضور مسئولین استان سیستان و بلوچستان در این مجلس با هدف تألیف قلوب صورت گرفته کار غلطی بوده است، زیرا این جشن در کشور شیعه ایران و زمانیکه همه به عزاداری مشغول بوده اند اتفاق افتاده است و باید بدانیم این کار مسئولین دولت یازدهم مظهر وحدت نیست بلکه مظهر تسلیم و وادادگی است .




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد