Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی استان یزد مطرح کرد

نقش‌آفرینی صنایع تبدیلی وتکمیلی یزد در شرایط پساتحریم


مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی بسته بندی و فرآوری انواع محصولات کشاورزی را در اولویت سرمایه گذاری های استان در سال 94 قرار داده است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی این سازمان با اشاره به نقش فرآوری و عمل آوری محصولات کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی از حمایت های این مدیریت در راستای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این عرصه خبر داد.

علیرضا طاقه باف در این باره اذعان داشت: در استان یزد فرآوری و بسته بندی محصولات صادراتی و تطابق آن با استاندارد های جهانی بسیار ضعیف است. به طوری که در محصولاتی مانند زعفران، روناس، انار، پسته، خیارسبز و گوشت سفید اعم از مرغ، کبک و بلدرچین که جزو برترین تولید کنندگان آنها هستیم متاسفانه به لحاظ بسته بندی و فرآوری پیشرفت چشمگیری نداشته ایم که همین امر خسارت فراوانی را متوجه استان و تولید کنندگان این محصولات ساخته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات کشاورزی به صورت خام و فرآوری نشده صادر می شود اظهار امیدواری کرد با رونق و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و مطابقت تولید با استاندارد های جهانی بتوانیم بازار های صادراتی مناسبتر و ارزش افزوده بیشتری را در شرایط پسا تحریم بدست آوریم.

طاقه باف تصریح کرد: مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برای این امر مهم، بسته بندی و فرآوری انواع محصولات کشاورزی را در اولویت سرمایه گذاری های استان در سال 94 قرار داده و فرصت های سرمایه گذاری خارجی را نیز با توجه به پتانسیل های موجود با نگاه صادرات برای شرایط پسا تحریم معرفی خواهد نمود.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد