Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

باهدف حمایت از سیل‌زدگان جنوب کشور؛

نمایش «بغض اسارت» به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر


مسئول بسیج هنرمندان ابرکوه، گفت : تمامی بهای بلیط و کمک‌های مردمی حاصل از اجرای نمایش «بغض اسارت» به سیل‌زدگان جنوب کشور اهدا خواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ نمایش بغض اسارت که به همت انجمن نمایش راویان فتح بسیج هنرمندان ابرکوه، به نویسندگی و کارگردانی علی‌اصغر احمدی از ۹ خردادماه با حضور مسئولین و فعالان فرهنگی شهرستان ابرکوه و روحانیون بخش بهمن به‌صورت رسمی افتتاح و اکران شد، به علت استقبال خوب مردم مهردشت و شهرستان ابرکوه تا ۱۵ خرداد تمدید و در سالن مهدیه امامزادگان شهر مهردشت به روی صحنه رفت.

کمک‌های مردمی نمایش صرف سیل‌زدگان جنوب کشور می‌شود
رضا عباسی مهرآبادی مسئول بسیج هنرمندان ابرکوه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : بغض اسارت بابیان موضوع اسارت و اشغال شهر خرمشهر در سال ۵۹ به حضور مدافعین حرم در آن‌سوی مرزهای ایران اسلامی اشاره داشت.

عباسی مهرآبادی گفت : ازآنجاکه این نمایش موضوع ایستادگی و مقاومت مردم خرمشهر در اوایل انقلاب را به تصویر کشید، ما نیز تصمیم گرفتیم تمامی درآمد حاصل از فروش بلیط و کمک‌های مردمی اجرای آن را مستقیماً بین سیل‌زدگان مناطق جنوب کشور توزیع کنیم.

بازدید یک‌هزار نفری از نمایش «بغض اسارت» و استقبال برای حمایت از سیل‌زدگان
وی با اشاره به بازدید بیش از یک‌هزار نفری از این نمایش افزود : اگرچه با زبان هنر می‌توان به‌خوبی به موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پرداخت و در باب این مسائل جریان سازی کرد، ولی فکر نمی‌کردیم مردم با این اشتیاق تعداد زیادی از بلیط‌های نمایش را جهت کمک به سیل‌زدگان، خریداری کنند.

مدیر گروه هنری رسانه‌ای روزنه تصریح کرد : در ایام نوروز ۹۸ تعداد ۳ گروه جهادی از ابرکوه و بخش بهمن (شهر مهردشت) به مناطق سیل‌زده جنوب کشور اعزام شدند که یکی از این گروه‌ها از بسیج هنرمندان ابرکوه بود.

امروز هنر و رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن است
عباسی عنوان کرد : امروز هنر و رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن است، لذا تلاش داریم با سیاست‌های بسیج هنرمندان، آثار و محتواهایی در این حوزه تولید کنیم، که برنامه‌ها و اهداف دشمنان را در فضای حقیقی و مجازی خنثی کند.

وی گفت : در همین راستا بسیج هنرمندان در نظر دارد طی یک فراخوان، ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته هنری فرهنگی شهرستان را شناسایی کرده و با دوره‌های آموزشی برای اجرای فعالیت‌های هدفمند و تأثیرگذار، آماده شوند.

زحمت 40 شبانه‌روزی برای ساخت نمایش بغض اسارت
عباسی همچنین یادآور شد : در آخرین شب اجرای بغض اسارت، با حضور مردم از بازیگران، عوامل پشت‌صحنه و اعضای گروه هنری رسانه‌ای روزنه که برای اجرای این نمایش نزدیک به 40 شبانه‌روز زحمت کشیدند تقدیر شد.

وی افزود : این نمایش به همت انجمن نمایش راویان فتح بسیج هنرمندان ابرکوه با تلاش گروه هنری رسانه‌ای روزنه و با همکاری دفتر امام‌جمعه بخش بهمن، بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه، حوزه مقاومت امام خمینی مهردشت، آستان مقدس امامزادگان سید احمد و سید محمود مهردشت، شهرداری مهردشت و بخشداری بخش بهمن برگزار شد.

عوامل اجرایی نمایش
بازیگران: سید علی رستمی، زهرا قنبری، علی‌اکبر پورحاجی، رسول عباس زاده، عباس پسندیده و بازیگر خردسال سمیه عباس زاده.
طراح لباس: اعظم رنجبر، اجرای دکور: رضا عباسی مهرآبادی، طراحی پوستر: حمیدرضا غزالی، تدارکات: محمدحسین نوروزی، نور و صدا: سید محمد رستمی، منشی صحنه: فاطمه طالبی پناه، عکاس: ابوالفضل عباسی
اجرایی، پشتیبانی و انتظامات: نصیر عباسی، یحیی غلام‌زاده، یونس غلام‌زاده، محمدعلی خانی‌زاده، امیریعقوب زارع، حمید حیدری دوست، زهرا غلام‌زاده.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد