Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه موقت یزد:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکیل الدوله نباشند


خطیب جمعه موقت یزد گفت: نمایندگان باید تنها وکیل مردم باشند و با دولتمردان نیز تعامل کنند اما این تعامل به معنای وکیل الدوله بودن نیست.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ خطیب جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته با اشاره به نقش جوانان در پشبرد اهداف کشور نگاه اسلام به جوان و جوانی را نگاهی فرصت ساز دانست و افزود: جوانی یک فرصت است و اگر از این فرصت استفاده بهینه نشود خسران سنگینی به کشور وارد می آید.

حجت‌الاسلام محمد حسن عزالدینی در ادامه علم آموزی، خدمت رسانی، کسب تجربه و صداقت ورزی را چهاررکن اساسی لازم برای جوانان عنوان کرد وگفت: حضرت علی اکبر (ع) در ماجرای کربلا علم و خدمت خود را به نمایش گذاشت و برای نجات اسلام نقش عمده ای را ایفا کرد.

عزالدینی گفت: جوانان عزیزباید به‌جای اینکه بخواهند همه چیز را خود تجربه کنند از تجارب پدر و مادر و بزرگتر ها که تجارب ارزنده خود را به رایگان در اختیار آنان قرار می دهند استفادهد کنند و بدانند پدر و مادر دوستان واقعی آنان هستند.

وی اضافه کرد: برخی می خواهند همه چیز را خود تجربه کنند اما برخی تجارب به قیمت جان انسان تمام می شود و بهترین راه کسب تجربه، تجربه آموزی از دیگران است.

امام جمعه موقت یزد با انتقاد از سیستم آموزشی کشور اظهار داشت: متاسفانه جوانان ما با این سیستم آموزشی تنها به خواندن تشویق می شوند واین درحالی است که دانستن مهمتر از خواندن است و جوانان باید در این شزایط حساس کنونی مهارت های زندگی یاد بگیرند.

وی جوانان را به صداقت داشتن در امور توصیه کرد و بیان داشت: اگر جوانان در ورود و خروج کارها صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند هرگز متضرر نخواهند شد.

حجت‌الاسلام عزالدینی در بخش دیگر از سخنانش به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و از مسئلان خواست برای آسایش مردم در تامین مایحتاج خود بر بازار نظارت و کنترل ویژه داشته باشند.

وی همچنین از دولت مردان خواست با تجدید نظر در قوانین مالیاتی کشور به گونه ای عمل نکنند که تولیدکنندگان مجبور به فرار ملیاتی شوندو یا با تعطیلی مارخانجات خود زمینه بیکاری کارگران را فراهم آورند.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنانش به رویدادهای مهم کشور در هفته گذشته و هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته شاهد آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری و میزبانی هفتمین کنفرانس جهان اسلام در یزد بودیم و در هفته آینده نیز آغاز به کار مجلس دهم را خواهیم داشت

خطیب جمعه یزد جایگاه مجلس خبرگان رهبری را جایگاهی بزرگ دانست و افزود: در نظام جمهوری اسلامی خطیرترین وحساس ترین تصمیمات در این مجلس گرفته می شود و همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با خبرگان فرمودند امیدواریم این مجلس حافظ عزت و عظمت انقلاب اسلامی بوده و چهره های راه یافته به این مجلس وحدت ویکپارچگی را در استان های خود به وجود آورند.

وی درادامه به برگزاری هفتمین کنفرانس جهانی اسلام به میزبانی یزد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این مجمع با حضور یکصد و 50 تن از نمایندگان کشورهای اسلامی طی دو روز در یزد برگزار شد که نتایج بسیار خوبی بهمراه داشت.

عزالدینی افزود: امروز داعش و تکفیری ها تنها مسئله جهان اسلام نیست و اروپا نیز با این پدیده دست به گریبان است.

خطیب جمعه این هفته یزد با اشاره به سخنان اخیر جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: این شخصیت آمریکائی در سخنان اخیر خود تصریح کرده آمریکا جنگ افروز ترین کشور دنیاست و بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون هر جنگی در جهان برپاشده زیر سر آمریکائی ها بوده و آنان القاعده را از 30 سال گذشته برای ایجاد بحران در کشورهای جهان تربیت کرده اند که امروزه بلای جان خودشان شده است.

وی تأکید کرد: بنابراین امروز جهان اسلام باید متحد تر از گذشته باشد و در بیانیه صادر شده در این مجمع به راه اندازی مدرسه ای تحت عنوان تقریب مذاهب اشاره شده که سنی و شیعه را درکنار هم جمع خواهد کرد.

معزالدینی در پایان افتتاح مجلس دهم را از مهم‌ترین رویدادهای هفته آتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم مجلسیان مجلس را در رأس امور نگه‌دارند و به‌جای نگاه‌های حزبی، گروهی و منطقه‌ای به مسائل نگاه کلان داشته باشند.

وی تأکید کرد: نمایندگان باید تنها وکیل مردم باشند و با دولتمردان نیز تعامل کنند اما این تعامل به معنای وکیل الدوله بودن نیست.

حجت‌الاسلام معزالدینی به نمایندگان مردم در مجلس دهم توصیه کرد در نطق‌های خود رعایت ادب را داشته و از تحقیر و تهمت به افراد به‌شدت پرهیز کنند و بابیان خود در پشت میز خطابه‌ها محبت و ادب را به مردم یاد دهند.

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد