Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

نمی شود کسی در خط امام باشد و با معاندان نظام و فتنه گران دمساز باشد


حجت الاسلام حسینی: خط امام در خانه ی امام نیست، تجلی عینی خط امام در مبانی عملی و حکومتی ولی امر مسلمین است که انقلاب اسلامی را، شجاعانه و بصیرانه در جهان رهبری می کند.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته گفت: در آستانه 14 خرداد بیست و چهارمین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام (ره) هستیم. تجلیل از حضرت امام (ره) تجلیل از آرمان بلند الهی است، زیرا برای او بزرگترین ارزش، اسلام بود و انقلاب اسلامی و این نهضت را بخاطر اسلام بنیان نهاد که ولیده سعیده اش جمهوری اسلامی شد.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: هنر بزرگ امام این بود که احیا گر اسلام ناب و راستین شد، یعنی اسلام حق محور، اسلام ظلم ستیز و باطل گریز، اسلام عدالتخواه، اسلامی حامی مستضعفان و رنج دیدگان و در مقابل آن واژه اسلام آمریکائی را در فرهنگ سیاسی جامعه وارد کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: اسلام آمریکائی تداوم همان خط مشی اسلام سفیانی و اموی و عباسی است، یعنی اسلام تشریفاتی و تجملاتی، اسلام سکوت و سازش با ظلم، اسلام کمک به زور گویان و حمایت از مستکبران، اسلام حامی مبانی زر و زور تزویر که امام عزیزمان به شدت با آن به مقابله پرداخت.

حسینی اظهار داشت: از خصوصیات آن مرد بزرگ آسمانی از مردم دوستی و مقابله با سلطه بیگانه و خارجی، اصرار بر وحدت صفوف مسلمین، روحیه عدالت خواهی، علاقه به سرنوشت مسلمانان جهان، توجه به مبانی معنوی و محاسبات الهی و اطمینان به وعده های خداوندی است که نباید فراموش کنیم.

وی تصریح کرد: خط امام همان جهت گیریها و مسلک حکومتی آن بزرگوار است. همان سلوک قاطعانه ای که امروز تداوم بخش آن مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای)مدظله) است. خط امام در خانه ی امام نیست، تجلی عینی خط امام در مبانی عملی و حکومتی ولی امر مسلمین است که این زاهد شب و شیر روز امام گونه، علیه تحجر و التقاط و نابرابری و دسیسه های داخلی و خارجی که علیه ملت باشد، می خروشد و مصالح جهان اسلام را قدرتمندانه دنبال می کند. و انقلاب اسلامی را که بزرگترین معجزه قرن و یادگار امام عظیم الشأن است، شجاعانه و بصیرانه در جهان رهبری می کند و از گردنه های پر پیچ و خم و پر خطر عبور می دهد تا به لطف خدا بر سر منزل مقصود برساند و پرچم این قیام مصلحانه جهانی را به دست صاحبش ولی الله الاعظم (عج) بسپارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: نمی شود کسی در خط امام باشد و با معاندان نظام و فتنه گران دمساز باشد، نمی شود کسی در خط امام باشد اما حامی کسانی که آب به آسیای دشمن ریخته و می ریزند هم باشد. و این نکته ای است که باید در امر انتخاباتی که در پیش رو داریم بعنوان یک ملاک مد نظر قرار دهیم.

 حسینی به تقارن زمانی ایام رحلت امام (ره) و سالگرد شهدای قیام 15 خرداد (روزی که امام راحل آنرا برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد) و 25 رجب سالروز شهادت هفتمین کوکب پر فروغ آسمان امامت و ولایت، باب الحوائج امام موسی ابن جعفر اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره آنها را گرامی می داریم و به روان پاکشان درود می فرستیم و شانزده خرداد، آغازین روز امامت و ولایت و پیشوائی انقلاب و نظام اسلامی توسط ولی فقیه مدیر و مدبّر و شجاع و بصیر و دور اندیش و آگاهمان حضرت آیت الله خامنه ای است که با حُسن انتخاب مجلس خبرگان رهبری در سال 68 و بلافاصله پس از رحلت امام (ره) صورت گرفت.

 

امام جمعه متذکر شد: به حسب ارشادات رهبری انتظار ما از نامزدهای انتخابات و ستاد های تبلیغاتی آنان در کشور این است که مراعات شئونات در همه جوانب و زوایا را داشته باشند و با رفاقت، رقابت کنند و برای مردم نشاط و تحرک و امید ایجاد کنند و فضای نفرت ایجاد نکنند و همچنین توصیه موکد به کاندیداها که برای تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه نظام اسلامی، از ریخت و پاش و بد اخلاقی در تبلیغات پرهیز کنند.

وی گفت: ملت ما به حسب وظیفه دینی و انقلابی باید پرشور و هدفمند، حضور حداکثری در پای صندوقهای اخذ رای داشته باشند زیرا خلق حماسه ی سیاسی با این حضور آگاهانه است که موجبات یاس و ناکامی بدخواهان را فراهم می سازد و اقتدار و استحکام نظام را در پی خواهد داشت . در اوج آفرینش حماسه سیاسی داخلی از رویدادهای خارجی بویژه در جهان اسلام نیز غافل نباشیم.

حسینی در پایان اظهار داشت: از مواضع و حمایتهای عملی و حضور قاطعانه حزب الله در سوریه جهت حمایت از خط مقاومت و اظهارات صریح دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه حزب الله نمی تواند در این مقطع حساس زمانی دست بسته بماند و نظاره گر باشد تشکر می کنم. زیرا اگر سوریه شکست بخورد، فلسطین و مقاومت ضد صهیونیستی ضربه ای جدی خواهد خورد و غزه و کرانه باختری و قدس شریف و مقاومت نیز بصورت جدی در معرض خطر قرار می گیرد و آن روز، روز جشن اسرائیل خواهد بود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد