Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مازیار فلاحی همه چیز را در یک فیلم گفت

نوشتاری صادقانه برای «مازیار فلاحی» خواننده ارزشی کشور +فیلم وعکس


مازیار عزیز؛ بدان تنها یک یا دو نفر غیر متخصص فقط فقط به قصد دلالی و تلکه کردن جیب مردم یزد آستینشان را برای برهم زدن جو استان بالا می زنند و خوب می توانند با پنهان شدن در پشت چهره محبوب خوانندگانی چون مازیار فلاحی، آن ها را فدای سیاست بازی خود کنند.

سرو ابرکوه؛

در پی لغو چند باره کنسرت موسیقی مازیار فلاحی خواننده جوان و خوش صدای کشور که به حق تاکنون ترانه های وی همیشه در چهارچوب اخلاق نظام اسلامی برای مخاطب جذاب بوده است، شاید عده ای از مردم، اهالی فرهنگ و هنر و خود مازیار فلاحی دلخور کرده باشد که چطور اجرای کنسرت در برخی شهرها مجاز و در برخی شهرها غیر مجاز است؟ و مگر کدام ترانه و اثر مازیار فلاحی ضد فرهنگ است که اینگونه در مقابل برگزاری کنسرتش سختگیرانه موضع می گیرند؟!

اما باید گفت شهر یزد نه تنها هیچ منافاتی با هنر به ویژه هنر موسیقی نداشته است بلکه در گذشته ثابت شده که شهر یزد از دیرباز شهرعلم و هنر بوده و زمینه برای جوانانی که جویای هنر هستند فراهم بوده است.

شاید خود مازیار فلاحی کنسرت قبلی خود را در یزد فراموش نکرده باشد، که با چه استقبال و شور و هیجانی برگزار شد و وهنرمندان یزد خوب می دانند که مردم یزد نه تنها با ترانه و قطعه های موسیقی مخالفتی ندارند بلکه از کارهای با ارزش و پر محتوا حمایت هم می کنند و چه بسا امروز خوانندگان یزد خود با همین عقیده در شهرشان فعالیت می کنند و خوشبختانه هر روز شاهد ظهور یک پدیده نو در عرصه خوانندگی استان یزد هستیم.

خود خوانندگان یزدی به خوبی بر این حقیقت واقف اند که رسانه هایی که در مقابل برگزاری کنسرت های هدفمند ایستادگی می کنند و اجازه جولان به برخی دلالان فرهنگی را نمی دهد تاکنون در انتشار آثارشان و حمایت از آن ها کوتاهی نکرده اند و نمی کنند.

مازیار فلاحی اگر کمی از پشت پرده فعالیت های فامیلی! در دستگاه  فرهنگ استان یزد خبر داشت و می دانست چه هدف شومی در پی آن است قطعاً متوجه می شد که چرا لغو کنسرتش را به او خبر نداده اند! و با توجه به اظهارات خود مازیار فلاحی در فیلمی که منتشر کرده است با هزینه شخصی به یزد نمی آمد!

اما وقتی به دلیل بهانه های واهی و هدف و غرض! یک هنر دست مایه ی سیاست بازی ها می شود بی شک قلب خود جامعه هنری یزد را هم به درد می آورد و زمینه رشد و بروز را برای  آن ها تنگ تر و تنگ تر می کند چراکه خدشه دار کردن این هنر، نه تنها عرصه فعالیت را برای خوانندگان کشوری در یزد بسته می کند بلکه دامن گیر فعالیت هنرمندان یزدی هم خواهد شد.

مازیار عزیز؛
شاید به پاس آثاری که صادقانه برای شهدا خوانده ای، امروز یکی از شهدای مدافع حرم پیش قدم شد تا خدای ناکرده بی حرمتی یا خدشه ای به کار تو وارد نشود که معلوم نبود برگزاری این کنسرت چه وجه ای از تو در میام مردم هنردوست یزد به جا می گذاشت.

اگر این توجیه وجود داشت که برگزار کنندگان این مراسم از وضعیت و جو استان برای برگزاری کنسرت موسیقی خبر نداشتند و ناآگاهانه اقدام به این کار کرده اند شاید هضم آن راحت بود اما واقیعت چیز دیگری است و افراد سودجو که می دانستند برگزاری کنسرت آن هم با هدف سیاسی وضعیت و جو استان را بهم خواهد زد به جامعه هنری یزد خیانت کرده اند و گویا سعی کرده اند به صورت خیلی ناشیانه هنر موسیقی را در یزد، آن هم با زبان علما و روحانیت بد رنگ و کدر کنند.

مازیار عزیز؛

مطمئن باش اگر در اجرا یا لغو کنسرت ها سلیقه ای هم عمل شده باشد، این بد سلیقگی از سوی اجرا کنندگان کنسرت هاست چراکه موضع صریح علما،  روحانیون، ائمه جمعه، مردم و حتی هنرمندان یزد را نمی توان سلیقه ای عمل کردن دانست.

باجدهی ارشاد به سودجویان و اخذ مجوزهای فامیلی! عین سلیقه ای عمل کردن است! کسانی که هنوز از تدفین شهدای گمنام در حسینیه امیرچخماق یزد رنج می برند! و بابت لغو کنسرتشان در روزهای حادثه منا و رحلت حاج حسن دانش که از غمبارترین روزهای تاریخ یزد است باج چند کنسرت دیگر را از ارشاد اسلامی! می گیرند.

مازیار عزیز بدان، تنها یک یا دو نفر غیر متخصص فقط فقط به قصد دلالی و تَرَکه کردن جیب مردم یزد آستینشان را برای برهم زدن جو استان بالا می زنند و خوب می دانند چطور با پنهان شدن در پشت چهره محبوب خوانندگانی چون مازیار فلاحی، آن ها را فدای سیاست بازی خود کنند.

امید آنکه هنرمندان به ویژه هنرمندان یزد با چشمی بینا تر از گذشته یاور هنر باشند و حتی برای شهرت هم کشده به دلالان و سودجویان فرهنگی تمسک نجویند هر چند که تاکنون ارزش هنر افرادی چون مازیار فلاحی برای مردم کشور پر واضح و روشن و حسن نیت وی بر کسی پوشیده نیست.

سردبیر

انتهای پیام/س*

 



Loading the player...

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد