Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه موقت یزد:

هدف آمریکا از تحریم‌ها، ایجاد رنج و سختی برای مردم است


امام جمعه موقت یزد با اشاره به ضرورت شناخت دشمن و برنامه هایش گفت: تحریم‌های آمریکایی‌ها با هدف ایجاد رنج و سختی برای مردم است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ حجت الاسلام سیدجواد آیت اللهی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد با تاکید بر ضروت دشمن شناسی و مقابله با دشمن گفت: بزرگان دین همواره بر ضرورت دشمن‌شناسی تاکید داشته‌اند و مقام معظم رهبری نیز بارها این موضوع را مطرح کردند.

امام جمعه موقت یزد در ادامه افزود: باید دشمن را بشناسیم زیرا اگر دشمن را بشناسیم، می‌توانیم اهداف و برنامه‌های او را نیز تشخیص دهیم  در نتیجه به راحت می توانیم در مقابل توطئه های متعدد آنان بایستیم و از خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به جامعیت قرآن کریم تاکید کرد: قرآن  منبع بسیار خوب و جامعی برای دشمن شناسی است و باید همگان بر اساس آن دشمنان خود، جامعه و دین خدا را بشناسند. طبق آیات قرآن کریم، دشمنان چهار آرزو برای مسلمانان دارند. دشمنان در آرزوی کافر شدن، گمراهی، رنج و سختی و غافل شدن مسلمانان از قدرت خود هستند و در این راستا همه تلاش خود را به کار می گیرد.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اگر هر یک از اقدامات دشمن را نگاه کنیم، می‌بینیم که فرمایش قرآن در مورد آنها صدق کرده به عنوان مثال قرآن می‌گوید دشمنان مسلمین در آرزوی رنج و سختی مسلمین هستند و می‌بینیم که امروز تحریم‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفته تنها با هدف ایجاد رنج و سختی برای مسلمین بوده است.

آیت اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر جمعی از نحبگان کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر جمعی نخبنگان علمی، این قشر را هدیه های نفیس الهی برای کشور دانستند و بر سرعت پیشرفت علمی و خودباوری در کشورمان تاکید کردند که باید به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی همچنین با تسلیت ایام محرم و شهادت امام زین العابدین (ع)، فقر، بیماری و مرض قلب (گناه و معصیت) را از مهمترین مرض های موجود برای انسانها عنوان کرد و افزود: مرض گناه و معصیت همواره و حتی پس از مرگ نیز در وجود انسان خواهد بود.

انتهای پیام/آ




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد