Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در واکنش به اتفاقات اخیر استان یزد:

هر کس در هر مقامی برخلاف انقلاب حرکت کند مماشات با او معنایی ندارد


امام جمعه ابرکوه گفت: اگر کسی خواسته باشد به نوعی در تقابل با ماهیت انقلاب موضع، حرکت یا نظری داشته باشد باید جریان انقلاب در تقابل با او قیام کند و موضع بگیرد، این حرف اصلی ماست و مصداق نهی از منکر است.

سید ابراهیم -حسینی.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه ضمن اشاره به بیانات غلامعلی رجایی مشاور رئیس جمهور در دانشگاه یزد گفت: اگر کسی خواسته باشد به نوعی در تقابل با ماهیت انقلاب موضع، حرکت یا نظری داشته باشد باید جریان انقلاب در تقابل با او قیام کند و موضع بگیرد، این حرف اصلی ماست و مصداق نهی از منکر است.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای دینی است که انجام آن محدود به حدود زمان و مکان نیست و اگر تکلیف ایجاب کرد باید مسئولین در حکومت اسلامی حامی انجام و اجرای آن باشد، بنابراین ما در بخش های مختلف، وسیع و گسترده ای که مرتبط با حدود و ثغور جامعه اسلامی است باید مروج معروف و فضیلت های اخلاقی و عملی باشیم.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: آزادی در انقلاب اسلامی به این معنا نیست که عده ای فضای فرهنگی و آرام سیاسی دانشگاه ها را برهم زده، جوسازی کرده، مقابل مواضع ارزشی نظام و ملت بایستند و حرف های نامربوط بگویند؛ که این با ماهیت انقلاب همخوانی ندارد.

وی گفت: آیا باید بشینیم و تماشاچی باشیم یا وظیفه ما اعتراض به این جریان باشد. طرف و گوینده هر کس می خواهد باشد و هر مقامی داشته باشد، اگر برخلاف انقلاب می رود مماشات با او معنایی ندارد و باید امر به معروف و نهی از منکر شود چرا که دامنه امر به معروف و نهی از منکر به گستره همه ارزش های انقلاب در سطح کشور و حتی جهان است.

حسینی افزود: در این خصوص باید اشاره کنم که چون ماهیت انقلاب و نظام ما، اسلامی است هر گونه تعرض به این ماهیت انقلابی، منکر است، حال از ناحیه هرکس نسبت به انقلاب و نظام تضعیفی صورت گیرد چه در پخش شایعات و نشر اکاذیب، و چه در پخش امور مرتبط با شئونات انقلاب! باید همه حساسیت به خرج داده و در قبال منکر بایستیم.

وی گفت: هر حرکتی در راستای تقابل با جریان انقلاب چه قولا و چه فعلا منکر می شود و هر حرکتی که از ارزش ها دفاع کند معروف حساب می شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد