Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

واشنگتن پست؛

هراس رژیم صهیونیستی از موفقیت مذاکرات هسته ای ایران


"جنيفر روبين" سرمقاله نويس روزنامه "واشنگتن" در مقاله جديدي در آن روزنامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت اوباما در قبال برنامه هسته اي ایران اذعان مي کند که تحريم ها بر پيشرفت هاي هسته اي کشورمان بي تاثير بوده است.

به گزارش سروابرکوه، خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، نویسنده با انتقاد از موضع گیری دولت "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا در قبال تحولات منطقه و برنامه هسته ای کشورمان می نویسد "دولت اوباما به هیچ وجه نتوانسته بحران های ایجاد شده در خاورمیانه را مدیریت کند. مدیریت بحران دولت اوباما فاجعه بار بوده است. این موضوع را می توان در اظهارات خشمگینانه اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران مشاهده کرد. انتقادات وی متوجه موضع دولت اوباما بود. دولت اوباما در قبال تحولات مصر موضعی نادرست اتخاذ کرده است. همچنین در مورد بحران سوریه نیز دولت آمریکا راه به جایی نبرده است. در مورد مذاکرات صلح فلسطینیان و رژیم صهیونیستی نیز دولت آمریکا نتوانسته با میانجی گری کاری کند که این مذاکرات از سر گرفته شوند."

نویسنده در ادامه با اذعان به اختلافات موجود میان اوباما و نتانیاهو در مورد برنامه هسته ای کشورمان می نویسد "نتانیاهو در پیام خود به اوباما مدعی شده است که در صورت عدم موفقیت در مهار کردن برنامه هسته ای ایران خود به تجاوز یکجانبه دست خواهد زد اما اوباما دائما وی را از این کار برحذر می دارد."

نویسنده در ادامه با اشاره به هراس تل آویو از موفقیت مذاکرات هسته ای کشورمان با قدرتهای جهانی و بخصوص دولت آمریکا می افزاید "من معتقدم که دولت نتانیاهو از این موضوع هراس دارد که اوباما با در پیش گرفتن راهکار دیپلماتیک در جهتی حرکت کند که ایرانیان موفق شوند با پیروزی در عرصه دیپلماسی برنامه هسته ای خود را ادامه دهند."

نویسنده در بخش پایانی مقاله خود می افزاید "تحریم ها به هیچ وجه نتوانسته اند مانع از پیشرفت برنامه هسته ای ایران شوند. دولت اوباما نیز قویا تلاش می کند تا از تجاوز نظامی علیه ایران جلوگیری نماید این موضوع به ادامه پیشرفت هسته ای جمهوری اسلامی ایران می انجامد. بنظر می رسد که دولت اوباما در حال وقت تلف کردن است تا دوره دوم ریاست جمهوری اش به پایان برسد و به توافقی با ایران دست نیافته باشد."




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد