Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رییس پلیس فتا استان یزد:

هرگونه جرم در فضای مجازی قابل پیگیری است


رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: طبق قوانین هرکس به نحوی تهدید، افترا یا اشکال دیگری از جرایم را مرتکب شود، قابلیت پیگیری وجود دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، رئیس پلیس فتا استان یزد در مصاحبه با یزدآوا گفت: طبق قوانین هرکس به نحوی تهدید، افترا یا اشکال دیگری از جرایم را مرتکب شود، قابلیت پیگیری وجود دارد.

سرگرد مرتضی ابوطالبی ادامه داد: ما در شبکه‌های مجازی شاهد اخاذی، توهین و افترا  و حتی کلاهبرداری هستیم که از طریق گروه‌ها و فضاهای مجازی  شکل می‌گیرند و قانون جرایم رایانه‌ای همه این اشکال مزاحمت‌ را پیش‌بینی کرده و برای آنها مجازات تعیین کرده است.

وی بیان داشت: همکاران بنده آمادگی دارند تا در صورت مراجعه افراد، شکایت را دریافت کرده و اظهارات شاکی را عیناً به استحضار مقام قضائی برسانند. مقام محترم قضائی نیز منطبق بر قانون جرائم رایانه ای تصمیم می گیرد.

ابوطالبی گفت: البته باید گفت نظر به موضوعات مختلف نظیر پرونده های مختلف، افرادی که درگیر پرونده ها هستند، جایگاه اجتماعی یا حقوقی افراد درگیر بسته به نظر مقام محترم قضائی حکم صادر می شود.

وی ادامه داد: شدت و حدت، زمان ارتکاب جرم و ابزار ارتکابی و آسیبی که شاکی دیده در روند پیگیری بسیار تاثیر گذار است. مثلاً ممکن است هنگام انتخابات اتهامی به فردی وارد شده و در نتیجه آن ریزش رای داشته باشد بدیهی است که این ماجرا تفاوت بسیاری با اتهام به همان فرد در زمان عادی دارد. البته این هم بنا به ادعای شاکی و تشخیص مقام قضائی است.

سرگرد ابوطالبی گفت: با توجه به روحیه تدین یزدی ها، اقدامات قوه قضائیه و پلیس وضعیت خوبی را در این زمینه شاهد هستیم و خوشبختانه این جرائم چندان در یزد وجود ندارد.

رییس پلیس فتا استان یزد ضمن درخواست از کاربران فضای مجازی برای رعایت نکات ایمنی تاکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هویت‌های کاذب در این فضا اعتماد نکنند و از تبادل اطلاعات مهم و محرمانه و شخصی خود به خصوص عکس و فیلم با دیگران کاربران چه آشنا و چه غریبه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در صورت خرابی سیستم‌های رایانه‌ای خود حتما برای تعمیر به مراکز معتبر  و قابل اعتماد مراجعه کنند، گفت: در صورت امکان نسبت به تخلیه حافظه از سیستم اقدام کرده و سپس سیستم رایانه خود لب تاپ، تبلت و گوشی هوشمند را در اختیار تعمیرکاران قرار دهند.

سرگرد ابوطالبی در پایان تاکید کرد: اولین اصل در نگهداری اطلاعات محرمانه و شخصی در فضای کاربر بر عهده خود کاربران است که باید با هوشیار در این فضا فعالیت کرده و اطلاعات خود را از هرگونه تهدیدی مثل به سرقت رفتن حفظ و نگهداری کنند.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد