Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

جوان موفق مهرآبادی در گفتگوی اختصاصی با سرو ابرکوه:

والدینم مانع انتخاب رشته مورد علاقه ام نشدند/ مدارس فنی نتیجه تلاش افراد را چند برابر می کند


صاحب رتبه چهار المپیاد علمی کشوری گفت: بر خلاف تصور ذهنی بعضی ها، در هنرستان های فنی؛ عمل به کمک علم آمده و نتیجه تلاش های افراد را چند برابر می کند.

سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام که به نام روز جوان نام گذاری شده است، بهانه ای شد تا پایگاه خبری سرو ابرکوه، یکی دیگر از جوانان موفق ابرکوهی را شناسایی و علل موفقیت وی را برای مخاطبان بیان کند.


پیشرفت یعنی پویش تا لحظه بودن و جوان بصیر پشت سر رهبر الهی و مولای خویش حرکت می کند و نه دور از او و نه جلوتر از او تا پیشرفت حقیقی را از نماد الگوی خود، حضرت علی اکبر علیه السلام به دست آورد.

 


این جوان 18 ساله موفق؛ سجاد غلامزاده مهرآبادی فرزند محمد علی می باشد، که در رشته مکانیک المپیاد علمی، توانست رتبه چهارم کشوری را از آن خود کند.


غلامزاده در خصوص ثبت نام جهت شرکت در این مسابقات، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: این مسابقات، هر سال از طرف اداره کل آموزش و پرورش کشور و با هدف تعیین نخبگان رشته مکانیک برگزار می شود.


وی افزود: دو نفر از بهترین هنرجویان هنرستان انتخاب و به مرحله تئوری استانی راه پیدا می کنند. سپس شش نفر برگزیده و به مرحله عملی استانی معرفی می شوند و در المپیاد علمی 3000 دانش آموز برای کسب رتبه های اول تا ششم با هم رقابت می کنند.


صاحب رتبه چهار المپیاد علمی کشور گفت: یکی از شرایط حضور در این مسابقات، علاوه بر کارکردن در کارگاه هنرستان، فعالیت مستمر در مغازه های مکانیکی خارج از مدرسه می باشد، تا کارآموز، دانش و تجربه کامل در مورد خودرو های سبک و سنگین را نیز به دست آورد و یک استاد کار ماهر شود، که متاسفانه بعضی از هنرآموزها در این زمینه کم کاری می کنند.


غلامزاده بیان کرد: تحصیلات راهنمایی را در مدرسه نمونه ابن سینا و سال اول دبیرستان را در نمونه امام علی (ع) گذراندم و با آی کیو ۱۴۱ در آزمون تست هوش، مجاز به انتخاب تمام رشته ها بودم. ولی به دلیل علاقه زیادی که از بچگی به کار فنی مکانیکی داشتم، برای ادامه تحصیل هنرستان علامه طباطبایی را انتخاب کردم.


وی تاکید کرد: پدر و مادر و برادرم مشوقان اصلی من بودند، که مرا در انتخاب این رشته حمایت کردند و واقعا از والدینم تشکر می کنم که برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه ام، مانع نشده و اعتراضی نداشتند. آنها از همه نظر عاطفی، امنیتی، مالی و... تکیه گاه و پشتیبان من بودند و امیدوارم روزی بتوانم زحمات آنها را جبران کنم.


این جوان ابرکوهی، ضمن آرزوی موفقیت برای تمام همنوعان خود، از آنها خواست: برای ادامه تحصیل به مدارس فنی بیایند. چرا که بر خلاف تصور ذهنی بعضی ها که می گویند: این مدارس جایگاه دانش آموزان ضعیف می باشد، در این هنرستان ها عمل به کمک علم آمده و نتیجه تلاش های افراد را چند برابر می کند.


وی با اشاره به این مطلب که تنها راه موفقیت تحصیلات عالی نیست، تصریح کرد: علاقه به این رشته های تحصیلی، رمز موفقیت در کسب مهارت می باشد و به صرف اینکه تحصیل کنندگان این رشته ها، قصد طی کردن مدارج علمی بالا را نداشته باشند، می توانند به نوعی برای خود اشتغالزایی کنند. همچنین دومین عامل موفقیت در هر رشته و فعالیتی، علاقه و پشتکار است.


غلامزاده در پایان همه این موفقیت ها را مرهون لطف خداوند مننان دانست و گفت: جا دارد از همین جا از تمامی معلمان به ویژه آقای اکبری مدیر هنرستان و آقای اکرمی هنرآموز این درس تشکر و قدردانی کنم، که در این زمینه مرا راهنمایی و تشویق کردند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 4.25 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد