Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


وضعیت وخیم بیکاری در منطقه یورو


نرخ بيکاري در حوزه يورو به بالاترين ميزان خود در حدود 20 سال اخیر رسيده است و از ميانگين نرخ بيکاري در کشورهاي عضو سازمان همکاري و توسعه اقتصادي پيشي گرفته است.

به گزارش سروابرکوه، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز سه شنبه (۱۸ تیر، ۹ جولای) اعلام کرد، نرخ بیکاری در ۱۷ کشور استفاده کننده از پول یورو در ماه می به ۱۲٫۲ درصد یا ۱۹ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر رسید.

این آمار حاکی از اختلاف چشمگیر بیکاری در حوزه یورو با نرخ بیکاری در دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

بر پایه این گزارش، میانگین بیکاری در باقی ۳۴ کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ۸ درصد یا ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

این سازمان افزود، روی هم رفته ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از جولای ۲۰۰۸ یعنی زمانی که بحران مالی آغاز شد، به جمع بیکاران پیوسته‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند ایتالیا عامل اصلی این افزایش نرخ است زیرا نرخ بیکاری در این کشور در ماه می به رقم بالای ۱۲٫۲ درصد رسید.

آژانس ملی آمار ایتالیا (ایتست) ۳۱ می فاش ساخت که میزان بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال در این کشور در ماه آوریل به ۴۰٫۵ درصد رسید که این رقم بیشترین میزان از زمان شروع به کار این آژانس در سال ۱۹۷۷ است.

علاوه بر این، تورم سالانه در ماه ژوئن به ۱٫۶ رصد رسید که این رقم نسبت به ماه قبل آن دو دهم درصد افزایش داشته است.

اروپا در سال ۲۰۰۸ وارد بحران مالی شد. ورشکستگی اکنون کشورهای به شدت بدهکار همچون یونان، پرتغال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا را تهدید می‌کند.

بحران فزاینده بدهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را وادار کرده است که دست به اصلاحات سخت اقتصادی بزنند. این اصلاحات و تدابیر ریاضتی مواردی از ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراضات گسترده را در بسیاری از کشورهای اروپا در پی داشته است.

منبع:پرس تی وی




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد