Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در ماه مبارک رمضان؛

پليس ابرکوه در خصوص پيشگيري از سرقت منازل هشدار داد


فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در خصوص پيشگيري از سرقت منازل بخصوص در ماه مبارک رمضان هشدارهايي را به همشهريان ارائه كرد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ سرهنگ علیرضا صالحی فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه؛ به منظور پیشگیری از سرقت منازل به شهروندان هشدار داد و از آن ها خواست هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا مورد سوء استفاده سارقان قرار نگیرند و با رعايت نکات ذيل از سرقت وجه نقد، طلاجات، اموال و وسایل و...توسط سارقان جلوگيري کنند.

سرهنگ صالحی گفت: در نظر داشته باشيد كه هر كس ممكن است قرباني يك سرقت شود و شما هم از اين امر مستثني نيستيد. به همين دليل در هر شرايطي مي‌بايست در حفظ و نگهداري اموال خود كوشا باشيد. چرا كه در صورت بروز هرگونه سرقتي از شما، آرامش خاطرتان تا مدت‌ها از بين خواهد رفت.

صالحی افزود: واقعيت اين است كه تبهكاران عمدتاً از هوش متوسطي برخوردارند و هرگز آن طور كه تصور مي‌شود افراد نابغه و بسيار باهوشي نيستند؛ بررسي‌ها و مطالعات انجام شده بر روي پرونده‌هاي سرقت و اظهارات قربانيان و مالباختگان نشان مي‌دهد كه در اغلب موارد سارقان و تبهكاران براي رسيدن به اهداف خود با مشكلات و موانع كمي روبرو مي‌شوند و حتي در پاره‌اي از موارد تصور مي‌شود قربانيان نهايت تسهيلات را براي سارقان فراهم آورده‌اند؛ به گونه‌اي كه اگر سرقتي اتفاق نمي‌افتاد، تعجب برانگيز بود.

وی در ادامه گفت: باور كنيم كه رعايت نكاتي بسيار ساده و بديهي مي‌تواند در پيشگيري از سرقت اموالمان به ما كمك كرده و تبهكاران را در رسيدن به اهدافشان ناكام گذارد. با جدي گرفتن توصيه‌هاي زير، هم از يك بحران روحي شديد در خانواده‌‌‌ي خود جلوگيري خواهيد نمود و هم نقش غير قابل انكار خود را در افزايش امنيت جامعه به خوبي ايفا مي‌نماييد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: براي پيشگيري از سرقت منزل از سيستم هاي هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنيد و از سپردن کليد منزل به افراد نامطمئن خودداري کرده و آن را نزد کساني که مورد اعتماد و اطمينان هستند بگذاريد.

وی افزود: درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل هاي ايمن و استاندارد استفاده کنيد و از بسته بودن درب ورودي پشت بام و کليه درب هاي داخلي ساختمان اطمينان کامل حاصل كنيد.

سرهنگ صالحی توصیه کرد:‌ از نگهداري وجوه نقد زياد، اشياء قيمتي و اسناد و مدارک در منزل محل هايي كه سارقان به سهولت به آنها دسترسي پيدا مي كنند خودداري کرده و حتي المقدور در صورت نگهداري اين اشياء‌ در منزل از گاوصندوق هايي كه از استحكام لازم برخوردار است و داخل ديوار تعبيه و قابل جابجايي نمي باشند استفاده کنيد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ صالحی از شهروندان خواست تا هنگام خروج از منزل از چراغ هاي تايمردار كه در زمان هاي متغير خاموش و روشن مي شود استفاده کنند و گفت: قبل از خروج از منزل هر گونه تردد و رفت و آمد افراد مشكوك و مظنون را به پليس اطلاع دهيد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه در خاتمه يادآور شد: هنگام ورود به منزل در صورت مواجه شدن با صحنه سرقت ضمن حفظ خونسردي با پليس 110 تماس گرفته تا اقدامات تخصصي توسط پليس انجام و انشاا... سارقان دستگير و مالباختگان به اموال مسروقه خود برسند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد