Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

پیش بینی خرید بیش از 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف در ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، در ابرکوه خریداری شود.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه اظهارکرد: پنج مرکز خرید شرکت های تعاونی روستائی و بخش خصوصی در این شهرستان، محصول گندم کشاورزان را با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 705 ریال خریداری می کنند.


غیب الهی ضمن اشاره به مشکلات خشکسالی و کم آبی در ابرکوه، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود. چرا که در سال گذشته با خرید 9 هزار و 490 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان، رتبه نخست را داشتیم.


وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی بصورت طرح مکانیزه به کاشت گندم اختصاص یافت. با احتساب سه هزار و 700 کیلوگرم در هکتار، مقدار 12 هزار تن گندم از کشتزارها برداشت می شود.


مدیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: به دلیل مبارزه با سن گندم، این محصول در شهر ابرکوه، برای تولید نان از کیفیتی بالایی برخورداراست.


غیب الهی خاطرنشان کرد: امسال 20 دستگاه کمباین غیربومی، گندم را برداشت و اکیب های نظارت نیز به بصورت مستمر، بر نحوه برداشت و میزان ریزش گندم نظارت دارند.


وی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: سالانه 190 هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات، در 17 هزار هکتار اراضی ابرکوه تولید می شود.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد