Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد:

پیش‌بینی کاهش ۱۰ درصدی «تولید انار» در استان یزد


مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به سرمازدگی و آفت‌زدگی انارستان‌های استان از کاهش ۱۰ درصدی برداشت انار استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از ایسنا، یدالله جوادپور مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان یزد، با اشاره به وجود شش هزار و ۵۰۵ هکتار انارستان در استان، تصریح کرد: تولید انار استان یزد در سال گذشته ۹۹ هزار و ۳۴۴ تن بوده است ولی با توجه پیش‌بینی‌ها،  امسال با ۱۰ درصد کاهش تولید مواجه هستیم .

وی علت این کاهش برداشت را سرمازدگی زمستانه و آسیب‌های ناشی از آفات کرم گلوگاه انار و مگس مدیترانه‌ای عنوان کرد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان عمده شهرستان‌های تولیدکننده انار در استان را نیز میبد، تفت، مهریز، یزد و اردکان ذکر کرد و گفت: استان یزد به لحاظ تولید و کیفیت بالای انار هم‌اکنون در جایگاه پنجم کشور قرار دارد .

وی از مهمترین مصارف انار تولیدی استان را علاوه بر صادرات در تولید رب انار و انار دانه بیان کرد و افزود: رب انار تولیدی استان یزد از محبوبیت خاصی در کشور برخوردار است و علاوه بر مصارف غذایی، به مصارف دارویی نیز می‌رسد .

جوادپور همچنین گفت: انار دانه نیز به عنوان یکی از فرآورده‌های انار استان محسوب می‌شود که مردم بومی و روستایی عمده تولیدکنندگان این محصول با کیفیت استان هستند.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد