Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


کودکی حساب پدرش را خالی کرد!


کودک ۱۰ ساله که اقدام به خرید ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال سکه بازی از حساب بانکی پدرش کرده بود در تحقیقات پلیس فتا یزد شناسایی شد.

به گزارش سروابرکوه، سرهنگ حسن رضایی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حسابش پرونده ای در دادسرای ویژه جرایم رایانه ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا استان ارجاع و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله در دستور کار قرار گرفت. مالباخته در اظهارات اولیه خود مدعی شد مدتی پیش برای سرگرمی فرزند ۱۰ساله خود به یکی از سایتهای سرگرمی وارد شده و تعدای سکه بازی از طریق کارت بانکی خریداری کردم و پس از این ماجرا بود که فهمیدم مبلغ ۱۲ میلیون و۹۰۰ هزار ریال از حسابم بصورت غیر مجاز برداشت شده است.

رییس پلیس فتا یزد افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران به فرزند ۱۰ساله وی مشکوک و طی صحبت هایی که با وی انجام دادند فرزند شاکی به خرید سکه بازی اعتراف کرد.

فرزند مالباخته در ادامه صحبت های خود گفت: بعد از اینکه پدرم سکه بازی را با استفاده از کارت بانکی خود برایم خریداری کرد؛ برای ادامه بازی به شکل اقدامات پدر، اقدام به خرید سکه بازی کردم.

رضایی گفت: هویت شخص ایجاد کننده سایت شناسایی و با کسب مجوز قضایی به پلیس فتا احضار شد و در بازجویی های فنی مدارکی را مبنی بر قانونی بودن سایت ارائه کرد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به سهولت بانکداری اینترنتی، افزایش آگاهی شهروندان را راهی در مقابله با تهدیدات این فضا دانست و هشدار هایی را در این خصوص به شهروندان به شرح ذیل ارایه داد.

در هنگام درج اطلاعات حساب شخصی خود زمان استفاده از رایانه، مواظب اطرافیان، خصوصا کودکان باشید تا به لحاظ حس کنجکاوی و به دلیل های مختلفی اطلاعات شما را منتشرنکنند یا از آن سوء استفاده نکنند.

استفاده بیش از حد والدین از کامپیوتر و به نمایش گذاشتن سرگرمی های پر طرفدار برای آنان خطر ناک بوده و حس کنجکاوی کودکانه نیز آنها را به سمت این سرگرمی ها کشانده و اعتیاد آور و زیان بار است.

گاهی مواقع لازم است والدین اطلاعات حسابهای بانکی خود را مانند رمزهای ورود به حساب و سایر اطلاعات را از فرزندان خود مخفی نگه دارند چرا که ممکن است به علت عدم آگاهی فرزندان این اطلاعات به اشکال مختلف افشاء و سوء استفاده شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد