Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر:

یزد پرچمدار جریان بزرگداشت غدیر شود


مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: امیدواریم در یزد و با همکاری حسینیه ها و مراکز فرهنگی و دینی متعدد، این استان به عنوان پرچمدار جریان بزرگداشت غدیر مطرح شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از  یزدرسا؛ مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام کرد: ستاد برگزاری مراسمات دهه امامت و ولایت جهت گرامیداشت واقعه غدیر و فرهنگ سازی و ابلاغ پیام این واقعه عظیم آغاز به کار کرده است.

دکتر حسین ظریف منش افزود: در سال 96 برای برگزاری ده ها هزار فعالیت و تلاش فرهنگی، هنری، تبلیغی، ورزشی و دینی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: نظر بنیاد بین المللی غدیر اجرای گسترده برنامه های دهه امامت و ولایت در سطح ملی و جهان اسلام با استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرائی و فعالیت های مردمی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر  با تاکید بر اجرای نقش هماهنگی توسط این بنیاد گفت: برای گرامیداشت هر چه بهتر دهه امامت و ولایت زمینه همراهی و همکاری موسسات فرهنگی خودجوش مردمی، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، وزارت علوم، وزارت آموزش و پروش فراهم شده و به همین جهت برنامه های امسال تا 3 برابر نیز افزایش خواهد یافت.

ظریف منش با اشاره به روایات و احادیث مربوط به روز غدیر اظهار کرد: در احادیث ما آمده است که رو غدیر روز جشن، شادی، تبسم و اطعام برادران دینی است. به همین جهت سال گذشته در کنار برگزاری جشن های معمول بیش از یک میلیون و پانصد هزار مورد اطعام در سراسر کشور از سوی بنیاد بین المللی غدیر انجام شد.

 وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در یزد و با همکاری حسینیه ها و مراکز فرهنگی و دینی متعدد این استان به عنوان پرچمدار جریان بزرگداشت غدیر مطرح شود.

وی اضافه کرد: در استان یزد کارگاه های آموزشی غدیر شناسی و تبیین حقیقت برگزار شده و قصد داریم حرکت گسترده ای برای پاسخ به شبهات و بیان حقایق غدیر را آغاز کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: روز میلاد امام هادی(ع) در دهه امامت و ولایت قرار دارد و از آنجا که زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره از ناحیه این امام معصوم صادر شده است، قصد داریم امسال قرائت این دو زیارت را که در واقع منشور ولایتمداری شیعه است را گسترش و توسعه بدهیم.

ظریف منش با تاکید بر لزوم تبیین پیام های والای حادثه غدیر بیان داشت: بحثی که امروز مطرح است که آیا حکومت یک امر آسمانی است یا زمینی، پاسخ آن در غدیر داده شده است. پیامبر اسلام در خطبه غدیر امر حاکمیت را امر اسلامی تبیین کرده اند از این رو در واقع می توان گفت غدیر مفهوم مدیریت الهی بر جوامع را تبیین می کند.

وی گفت: از آنجا که ما بحث غدیر را تنها متعلق به شیعه نمی دانیم برنامه هایی برای شیعیان، مسلمانان و مردم سراسر جهان تدارک دیده شده است که از طریق چهار ارگان وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و جامعه المصطفی به اجرا در می آید.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد