Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای ترافیک ابرکوه مطرح شد

بیشترین تصادفات ابرکوه در روزهای چهارشنبه/ اجرای طرح آرام سازی بجای سرعت گیرها/ عدم وجود روشنایی در برخی نقاط مهردشت علت حوادت ناگوار


مشکلات ترافیکی درون شهری و برون شهری ابرکوه و مهردشت با حضور روسای پلیس جدید و سابق یزد ابرکوه، بررسی و راهکارهایی ارائه شد.

به گزارش سرو ابرکوه، جلسه شورای ترافیک با حضور رئیس پلیس سابق و جدید یزد شیراز و مسولان مربوطه ابرکوه و بخش بهمن، در محل فرمانداری برگزار شد.

 


اجرای طرح آرام سازی در دستور کار قرار گیرد
سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در جلسه شورای ترافیک با اشاره به برخی مشکلات در خیابان های اصلی شهر، اظهار کرد: سرعت گیرهایی که در سطح شهر وجود دارد و علت آن رعایت نکردن حد سرعت مجاز می باشد، بعضأ به خاطر ترمزهای ناگهانی و رعایت نکردن استانداردهای لازم، مشکل ساز شده اند.


رسولی خاطر نشان کرد: با توجه به فرهنگ بالای مردم شهرستان، اگر شهرداری طرح آرام سازی را که در دست بررسی و اقدام داشت، هر چه زودتر به جای سرعت گیرها به مرحله اجرا و بهره برداری برساند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.


وی همچنین با بیان این مطلب که دانشجویان سفیران فرهنگ و آداب هر شهری هستند، اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلات ترافیکی شهر نبود پارکینگ در اطراف دانشکده صنعت شریف است. چرا که دانشجویان غیربومی برای رفت و آمد باید در جاهای مختلف منتظر وسیله نقلیه باشند و این موضوع به نوعی حادثه ساز خواهد بود.


فرماندار افزود: ضمن اینکه باید همه عزممان را جزم کرده و اعتبارات هر دستگاه خصوصا شهرداری را جذب کنیم تا طرح ها بهتر و به نحو احسن اجرا شود، دستگاه های مربوطه مصوبات و تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود را به نحو احسن پیگیری و اجرا کنند تا جلسات بعدی تکرار جلسات قبلی نباشد.

 


بیشترین آمار تصادفات در ابرکوه در روزهای چهارشنبه است
در ادامه جلسه سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی رئیس پلیس جدید یزد شیراز، ضمن اشاره به اینکه ابرکوه و مهردشت شهرهای زیبایی هستند، گفت: در تجزیه و تحلیل تصادفات شهر متوجه شدیم که بیشتر تصادفات در محور ابرکوه- اسفندآباد، بیشتر مربوط به موتور سیکلت و در روز چهارشنبه آخر هفته اتفاق افتاده است.


رحیم حاجی ده آبادی افزود: یکی از عواملی که در کاهش آمار تصادفات موثرند کم کردن بعد مسافتی شهر تا پلیش راه یزد شیراز می باشد، که راهکار آن هم این است که با اختصاص دادن ساختمانی جهت مستقرشدن عوامل و کارشناسان ما این مانع رفع شود.


وی همچنین به اهم مشکلات من جمله آب گرفتگی خیابان ها، چشم انداز جاده ابرکوه تا گردنه علی آباد، ممنوعیت احداث سرعت گیرها در جاده های اصلی(که فقط سرعت گیر 5 سانتی مجاز می باشد) و کاستی های جاده ابرکوه- مروست اشاره کرد.

 


استقرار کانکس و حضور نیروهای پلیس راهی برای کاهش اتفاقات ناگوار در بخش بهمن
علی اسحاقی بخشدار بخش بهمن نیز با اشاره به تکمیل نبودن جاده جدید این بخش عنوان کرد: به علت افزایش تردد خصوصا عبور کامیون در این جاده بهتر است با وجود هزینه هایی که برای بهسازی آن لازم است، این راه ساماندهی و به طور رسمی افتتاح شود، قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد.


اسحاقی در ادامه افزود: با استقرار کانکس و امکانات ضروری و حضور نیروهای دائمی پلیس در بخش بهمن می توانیم راهی برای کاهش اتفاقات ناگوار و کنترل بیشتر داشته باشیم.


وی تصریح کرد: همچنین دو میدان در ورودی و خروجی شهر مهردشت ساخته شده است که از روشنایی محروم هست و تا کنون زمینه ساز چندین حادثه تاسف بار شده است.


در شرایط کنونی اگر حادثه ای رخ دهد مردم ساکت نخواهند نشست
مرادی از اعضای شورای شهر مهردشت با اشاره به وضعیت ورودی شهر گفت: با توجه به ترددهای زیاد چه خوب است که به صورت موقت و تا قبل از افتتاح رسمی جاده جدید بخش بهمن، این ورودی بهسازی شود، چرا که در طرح چند ساله است و قرار نیست به این زودی ها به بهره برداری برسد.


وی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اگر حادثه ای رخ دهد مردم ساکت نخواهند نشست، اضافه کرد: نصب علائم راهنمایی و رانندگی، برطرف کردن سرعت گیرها که سبب سلب آسایش مردم شده است، از دیگر معضلات مهردشت می باشد.


تردد کامیون ها به علت فرسوده بودن برخی تاسیسات مشکل ساز است
همتی مسئول ترافیک و حمل و نقل شهرداری مهردشت گفت: باید تاکید کنم که افزایش تردد کامیون ها در جاده ای که هنوز به بهره برداری نرسیده است، علاوه بر افزایش تصادفات، به علت فرسوده بودن بعضی تاسیسات و زیرساخت ها، مشکلات دیگری را نیز در پی داشته است.


وی خاطر نشان کرد: تقاضا داریم فرمایشات سرهنگ حاجی ده آبادی در خصوص نصب دوربین های سرعت گیر در مهردشت و بیرون شهر و... مصوب و اجرا شود.

 


استفاده مجدد از راه قدیمی یزد ابرکوه در روستاهای رئیس آباد و شمس آباد
آقایی بخشدار مرکزی نیز در بخشی از صحبت های خود به ورودی ابرکوه از سمت یزد اشاره کرد و گفت: گاردریل های این ورودی باعث جدایی دو روستای همجوار رئیس آباد و شمس آباد و سختی تردد برای اهالی روستا شده است.


وی اذعان کرد: ساماندهی و استفاده مجدد راه قدیمی یزد ابرکوه که از جوار این روستا می گذرد، با زیرساخت های خوبی که دارد، می توانند راهگشای این مشکل باشد.

 


سد معبرکردن توسط دست فروشان و برخی مغازه داران علت افزایش تصادف
دشتکیان دادستان دادگاه ابرکوه اظهار کرد: قطعا برگزاری این جلسات در صورت اجرای مصوبات آن مهم و مفید خواهد بود.


وی با اشاره به دوره گردها، دست فروشان و برخی مغازه داران گفت: در شرایط خاص اقتصادی اذیت کردم مردم درست نیست، اما افراد باید به حق خود قانع باشند، سد معبرکردن و ایجاد مانع بر مسیرهای عبور و مرور توسط این افراد، یکی از علل بالارفتن آمار تصادفات می باشد.


دادستان ابرکوه تصریح کرد: هر چند عوامل و دستگاه های مربوطه فعالیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف انجام می دهند، ولی بارها این معضلات و راهکارهای آن گفته و مورد تاییدشان می باشد، اما اقدامی صورت نگرفته است.


وی تاکید کرد: سرعت گیر که نماد اجرا نشدن قوانین رانندگی است، در موارد استثناء و اجبار باید اجرا شود نه با درخواست های مردمی. شهر ابرکوه شهری است با حدود جغرافیایی مشخص، پس احداث یا تخریب سرعت گیرها یکبار برای همیشه باید اجرایی کنیم، نه اینکه دائما برای شهرداری هزینه تراشی شود.


دشتکیان با اشاره به جمعیت ابرکوه که سومین مقام استانی را دارد، اذعان کرد: با وجود حوادثی که اخیرا در شهرستان اتفاق افتاده است، نصب دوربین در جاهای مختلف می تواند کارایی بیشتری نسبت به حضور نیروهای پلیس داشته باشد.


وی گفت: با برگزاری جلسه ای مشترک بین دستگاه های ذی ربط با مدیران کارخانجات، خیرین، عوامل تاثیرگذار و... در ابرکوه می توان پیشنهاد مذکور را عملی و بدین طریق از حوادث جلوگیری کرد.


قاسمی دبیر شورا ترافیک ابرکوه بیان کرد: اگر طرح آرام سازی شهرداری اجرا شود دیگر نیازی به احداث سرعت گیرها نیست.


وی افزود: طرح تکمیلی سنگ فتح آباد، تهیه طرح مسجد بیرون به خیابان میربرهان (طرح باغ شیشه)، ورودی شمس آباد، طرح ترافیکی مریم آباد و تهیه طرح کمربندی مهردشت پس از بررسی های لازم، از مصوبات این جلسه می باشد.


گفتنی است در پایان فرماندار ابرکوه از عمادی رئیس پلیس سابق یزد شیراز تجلیل به عمل آورد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد