Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سرپرست اداره میراث فرهنگی ابرکوه:

ترمیم اضطراری بخشی از پردیسان ابرکوه با اعتبار 250 میلیون ریالی


سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ترمیم آسیب های جدی بخشی از طرح پردیس گردشگری ابرکوه، به صورت اضطراری با اعتبار 250 میلیون ریال در حال انجام می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، عباس قدیریان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ضمن اشاره به آسیب های جدی و اساسی که در طول زمان بر مجموعه پردیس گردشگری وارد شده است گفت: نیاز به مرمتهای اضطراری، میراث فرهنگی را بر آن داشت تا حسب وظیفه ذاتی خود مرمت، ترمیم آسیب ها و ساماندهی این مجموعه عظیم تاریخی را در دستور کار خود قرار دهد.
قدیریان اظهار داشت: تعدادی ازخانه های ارزشمند دوره قاجاریه که در کنار هم مجموعه فاخری را تشکیل داده است که با نام طرح «پردیسان ابرکوه» شناخته می شود و حدود 5000 متر مربع مساحت دارد.
وی در ادامه افزود: خانه های پردیس گردشگری ابرکوه شامل خانه آقازاده، موسوی، سید علی آقا، حسینی دوست و حاجی خان است که در محله دروازه میدان، یکی از محلات تاریخی شهرستان ابرکوه واقع شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه اذعان داشت: هم اکنون اقدامات مرمتی همچون کاهگل بدنه ها، ازاره ی دیوارهای کوچه ها و معابر، ترمیم های اضطراری و ... با بودجه250 میلیون ریالی از محل اعتبارات ملی، به صورت پیمانی در حال انجام می باشد.
قدیریان در خاتمه با بیان اینکه تمامی خانه های طرح پردیسان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است تصریح کرد: بر طبق طرح مصوب قرار است که پردیس گردشگری ابرکوه به عنوان مجموعه اقامتی و پذیرایی از میهمانان و بازدید کنندگان مورد بهره برداری قرار گیرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد