Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه مطرح کرد

ثبت 127 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ابرکوه در فهرست آثار ملی


فرماندار ابرکوه گفت: از تعداد 400 اثر تاریخی و طبیعی ابرکوه، تاکنون بیش از 127 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به گزارش سرو ابرکوه، سید نبی رسولی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری شده است و در این زمینه ابرکوه به عنوان نقطه محروم و کمتر توسعه یافته، شاهد رونق گردشگری بیشتری طی سه سال گذشته بوده است.


رسولی خاطرنشان کرد: این شهرستان جزو 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری زمینه فراهم است.
وی با بیان اینکه ابرکوه دارای بیش از 400 اثر تاریخی و طبیعی است افزود: تاکنون بیش از 127 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شهرستان ابرکوه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


فرماندار با بیان اینکه ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا (ع) واقع است و مسافران زیادی در حوزه زیارت، سیاحت و گردشگری داردف تصریح کرد: علاوه برحوزه گردشگری، صنایع دستی این شهرستان بعنوان دستمایه هنرمندان در استان یزد هنرنمایی می کند.


نماینده عالی دولت در ابرکوه خاطرنشان کرد: منزلگاه امام رضا (ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی، مسجد جامع، خانه آقازاده، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4 هزار و 500 ساله ابرکوه از جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه هستند.


رسولی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها در حوزه گردشگری ضروری است خاطرنشان کرد: تکمیل ساخت راه مواصلاتی ابرکوه خاتم، ابرکوه جرقوئیه، ابرکوه صفاشهر، بزرگراه یزد سورمق، راه آهن یزد به اقلید زمینه حضور گردشگران را تسهیل کنیم.


ابرکوه در فاصله 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله آن تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد