Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه مطرح کرد

لزوم بالا بردن زیر ساخت کتابخانه های ابرکوه، با هدف بهره مندی بیشتر جوانان


فرماندار ابرکوه گفت: برای بهره مندی بیشتر مردم و به ویژه نسل جوان از کتاب و کتابخانه، باید زیرساخت‌ها و شرایط به نحو مطلوب فراهم شود.

به گزارش سرو ابرکوه، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در فرمانداری ابرکوه با حضور سیدنبی رسولی فرماندار و قاسم برزگر رئیس انجمن کتابخانه های عمومی  تشکیل جلسه داد.

در ابتداي اين جلسه فرماندار ابرکوه، اظهار کرد: هر تحولی که در جامعه پیش می‌آید، باید از بستر کتابخوانی باشد و برای بهره مندی بیشتر مردم و به ویژه نسل جوان از کتاب و کتابخانه، باید زیرساخت‌ها و شرایط از سوی مسئولان و به ویژه اداره کتابخانه‌ها به نحو مطلوب فراهم شود.

وی تصریح کرد: یکی از عواملی که برای شکوفایی توانایی‌های نسل جوان لازم است، گسترش فضای فرهنگی و به خصوص تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

رسولی همچنین پرورش روح و جسم، برطرف شدن شبهات را از مزایای کتابخوانی دانست و خواستار ارتقاء شاخص های کتابخوانی در شهرستان شد.

در ادامه برزگر رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه، گزارشی از برنامه های اجرایی سال گذشته توسط این نهاد ارائه کرد و گفت: استان یزد در شاخص های کتابخانه ای رتبه یکم را داراست و شهرستان ابرکوه نیز در اجرای برنامه های فرهنگی در کتابخانه ها توانست مقام برتر کتابخانه فرهنگی کشور و روستای دوستدار کتاب را از آن خود کند.

وی به بازدید کارشناسان استان در ماه های گذشته اشاره و بیان کرد: در طی این بازدیدها گزارش جامع و کاملی از مشکلات، نواقص و نقاط مثبت کتابخانه ها بدست آمد که در برنامه ریزی های آینده کتابخانه ها تاثیر به سزایی خواهد داشت.

برزگر در ادامه از تخصیص اعتبارات و جذب آن و پیگیری های مدیر کل کتابخانه های عمومی استان و فرمانداری ابرکوه قدردانی و تشکر کرد و این اعتبارات را در جهت تعمیر کتابخانه ها، شاداب سازی محیط کتابخوانی و همچنین خرید تجهیزات مورد نیاز، موثر دانست.

ساخت و تعمیر کتابخانه جلایی اسفند آباد با کمک خیر کتابخانه، تخصیص اعتبارات اداره کتابخانه ها در سال جاری، برگزاری نشست های کتابخوان به صورت کتابخانه ای و مدارس، همکاری فرهنگی کتابخانه ها با ناحیه مقاومت بسیج، استفاده از ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازجمله برنامه های سینما در جهت معرفی کتاب و پخش کلیپ های مرتبط با آن، تشکیل جلسه انجمن کتابخانه ها در محیط کتابخانه، راه اندازی پاتوق های کتابخوانی در مکان عمومی و تفریحی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد