Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از ابتدای سال 95 تا کنون؛

25هزار نفر به کتابخانه های ابرکوه مراجعه کردند


رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت :از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 25هزار نفر به کتابخانه های این شهرستان مراجعه و از خدمات این مراکز علمی بهره مند شده اند.

به گزارش سرو ابرکوه، قاسم برزگر رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ابرکوه؛ به مناسبت هفته کتاب درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مراجعه کننده ضمن گرفتن کتاب امانی از خدماتی همچون فضای سالن های مطالعه و اینترنت رایگان برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود استفاده کردند.

وی همچنین گفت : اینک تنها 10 درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه ها ها هستند که امیدواریم با ایجاد امکانات و افزودن بر فضاهای کتابخانه ای شاهد رشد این درصد باشیم .

وی این را هم اضافه کرد که برای افق 1400 میزان افزایش اعضای کتابخانه های این شهرستان به 35درصد پیش بینی شده است .

به گفته برزگر بنا بر آمارهای موجود در یکسال گذشته 130 هزار500 جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی از طریق هفت کتابخانه با عناوین و موضوعات مختلف به امانت داده شده است.

وی اعضای فعال کتابخانه های این شهرستان را در مجموع چهار هزار و 700 نفر اعلام کرد.

براساس این گزارش درکتابخانه های عمومی این شهرستان‌ 75 هزار و100 جلد کتاب وجود دارد و این شهرستان دارای هفت باب کتابخانه است که برای هر 7 هزار در شهرستان یک کتابخانه دایر است.

 

رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه بابیان اینکه این شهرستان نیاز به کتابخانه مرکزی دارد ادامه داد: از تعداد 34 روستا دراین شهرستان تنها 2 روستا دارای کتابخانه عمومی است .

وی از تخصیص نیم درصد سهم شهرداری های ابرکوه و مهردشت به کتابخانه های این شهرستان خبرداد و افزود: شهرداریها در این خصوص 40درصد به تعهدات خود عمل کردند.

هفته کتاب امسال با شعار خواندن کتاب از 24 الی 30آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد