Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار ابرکوه:

رفع نیاز 400 خانواده عشایر در ابرکوه از ضروریات است/ بالا بردن راندمان تولیدات دامی، بخشی از خدمات عشایر


فرماندار ابرکوه در اولین جلسه شورای عشایری گفت: از آنجایی که عشایر نقش کلیدی در بالا بردن راندمان تولیدات دامی دارند، برطرف کردن نیازهای آنان از ضروریات است.

به گزارش سرو ابرکوه، اولین جلسه شورای عشایری شهرستان ابرکوه با حضور مسئولین بخش های مختلف سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه در ابتدای این مراسم اظهار کرد: عشایر در عرصه تولیدات دامی نقش قابل توجهی داشته و در این ارتباط سهم بسیار زیادی به خود اختصاص داده‌اند تا جایی که نقش بی بدیل آنان در تولید محصولات دامی انکار ناپذیر و حائز اهمیت است.

رسولی خاطر نشان کرد: آمارها حاکی از این است که  25 درصد از تولیدات دامی کشور حاصل تلاش عشایر است. عشایر علاوه بر بالا بردن راندمان تولیدات دامی و کشاورزی، در سایر عرصه‌ها به معنای واقعی کلمه ایفاگر نقش کلیدی هستند؛ همچنان که سال های زیاد برای صیانت از مرزهای ایران اسلامی همت کردند.

وی ضمن بیان این مطلب که 400 خانواده عشایری در شهرستان ابرکوه سکونت دارند گفت: این عشایر مشکلات فراوانی دارند که ضرورت دارد حمایت های بیشتری از آنان صورت گرفته و هر چه زودتر در راستای رفع موانعی که بر سر راه آسایش آنان است برطرف نمود.

فرماندار شهرستان ابرکوه، فقدان خدمات بهداشتی، اختلافات مرزی فی ما بین ابرکوه، بوانات و آباده، عدم ارائه خدمات پزشکی به ویژه دندانپزشکی، کمبود منابع آبی مطلوب در مراتع، تخریب بی رویه مراتع برای احداث معادن، خشکسالی هایی که باعث فقر مراتع شده، ارزان بودن تولیدات دامی عشایر و ... را  از جمله مهمترین مشکلات عشایر منطقه دانست که باید هر چه سریعتر در راستای رفع آن اقدام شود.

در پایان جلسه و پس از تبادل نظر پیرامون موارد مطروحه، تصمیماتی در رابطه با رفع برخی مشکلات موجود در زندگی عشایر شهرستان ابرکوه اتخاذ و مواردی نیز برای پیگیری های بعدی مصوب شد.

شایان ذکر است مهندس سلیم معاون امور دام، جوادپور مدیر ترویج، زارع مسئول امور عشایر سازمان جهاد کشاورزی و نوری زاده مدیر صندوق بیمه کشاورزی یزد اعضای حاضر در جلسه بودند.

انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد