Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام‌جمعه ابرکوه:

شورای نگهبان؛ اعتبار مجلس است/ تعامل ایران با دنیا؛ مشروط به ارتباط با کشورهای مستکبر نیست


امام‌جمعه ابرکوه گفت : شورای نگهبان مهم‌ترین نهاد حکومتی است که نبود آن در کنار مجلس موجب بی‌اعتباری مجلس می‌شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ ظهر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز، در آستانه 23 تیرماه روز گفتگو و تعامل با جهان، اظهار کرد : ایران اسلامی پایگاه منطق، گفتگو و کانون تعامل سازنده با جهان حق پذیر است، نه جهان زورگو و مستکبر. گفتگویی که در راستای اقتدار نظام و اثرگذار باشد نه در جهت تضعیف نظام.

تعامل ایران در گفتگو با کشورهای مستکبر محدود نمی‌شود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی ادامه داد : لذا تعامل و گفتگوی دیپلماسی ایران اسلامی در تعامل با چند کشور مستکبر و زیاده‌خواه غربی همچون آمریکا خلاصه نمی‌شود.

حسینی در بخشی از خطبه‌ها به حفظ قانون اساسی و اسلامیت قوانین کشور که وظیفه شورای نگهبان است، اشاره کرد و گفت : حملات به شورای نگهبان از ناحیه دشمنان دانا که با اسلامیت نظام مخالف‌اند و دوستان نادان که احیاناً مورد تأیید این شورا قرار نگرفته‌اند، است.

شورای نگهبان اعتبار بخش مجلس است
وی تصریح کرد : شورای نگهبان که نهاد مهارکننده و کنترل‌کننده قوانین مجلس و نظارت بر انتخابات است، از مهم‌ترین نهادهای حکومتی است که نبود آن در کنار مجلس موجب بی‌اعتباری مجلس می‌شود.

خطیب جمعه ابرکوه، با اشاره به بسته پیشنهادی اروپا به ایران، در خصوص برجام نیمه‌جان که از مباحث مبتلابه کشور است، خاطرنشان کرد : از محتوای کلام وزرای خارجه کشورهای اروپایی، چنین به نظر می‌رسد این بسته چنگی به دل نمی‌زند.

وی به گفته رئیس‌جمهور استناد کرد و افزود : دربسته پیشنهادی، راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها وجود ندارد و فقط تعهدات کلی در قالب بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا عنوان‌شده است.

بسته اروپایی فاقد ضمانت اجرایی و شروط شش‌گانه رهبری است
حسینی تأکید کرد : این بسته فاقد ضمانت اجرایی است و شروط شش‌گانه مقام معظم رهبری در آن رعایت نشده است و مذاکرات ایران و طرف‌های اروپایی در وین به نتیجه خاصی منجر نشد. اروپایی‌ها آشکارا به فکر وقت‌کشی هستند تا تحریم‌های جدید امریکا در مردادماه انجام شود و باسیاست یک بام و دوهوا، ایران را در شرایط سخت‌تری قرار دهند و چانه‌زنی بیشتر کنند.

وی با گرامیداشت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی، بیان کرد : سازمان بهزیستی با تحت پوشش قرار دادن افراد ناتوان، کم‌توان، معلول و مشکل‌دار در سنین مختلف، نشان داد از شاخصه‌های توسعه و پیشرفت در مطالعات نظری و سیاست‌گذاری‌های نظام خصوصاً در شاخص سلامت جسم و روان جامعه، موفق بوده است.

بهزیستی جهت رفع مشکلات نیازمندان بیشتر همت کند/ حدود 32 هزار نفر را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی ابرکوه
امام‌جمعه ابرکوه، با تأکید بر اینکه نسبت به حمایت مسئولین استانی از ابرکوه رضایت ندارد، ادامه داد : بخش عمده مراجعات محرومین بر دوش کمیته امداد است اما اساساً اگر بهزیستی به وظیفه خود به‌خوبی عمل کند، می‌تواند بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان را مرتفع نماید.

وی اذعان کرد : زیرا افرادی که به دلایل مختلف محیطی، اجتماعی، جسمی، روحی، روانی و عاطفی در زندگی گرفتار مشکل و عدم تعادل شده‌اند باید موردحمایت بهزیستی باشند.

حسینی عنوان کرد : اداره تأمین اجتماعی ابرکوه، در بخش‌های مختلف درمان، بازنشستگی، ازکارافتادگی، بیکاری، ازدواج و ...، حدود 32 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و پاسخگوی انتظارات و مطالبات مردم بودند.

حج؛ اجتماعی برای برائت از مشرکان و دشمنان اسلام است
وی ضمن تبریک سالروز ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، گفت : تربیت در خاندان امامت و اهل‌بیت (ع)، موجب افزایش کمالات معنوی، طهارت روحی و خصائص فردی و اخلاقی این بانوی بزرگوار شده است.

حسینی در پایان یادآور شد : حج؛ عبادتی پررمزوراز و کعبه کانون اسرار، معارف توحیدی، مظهر برکات الهی و آیات حضرت حق است، که عامل وحدت و انسجام امت اسلامی از سراسر جهان و اجتماعی برای برائت از مشرکان و دشمنان اسلام است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد