Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یکی از خادمان نیروی انتظامی ابرکوه:

علیرغم ممانعت اطرافیان با جان و دل این شغل را برگزیدم/ از دستگیری مجرمان قلباً ناراحت می شوم


یکی از پرسنل نیروی انتظامی ابرکوه گفت: علیرغم ممانعت اطرافیان با آگاهی کامل و با جان و دل، خدمت در لباس پلیسی را برای خود برگزیدم.

به گزارش سرو ابرکوه، گرامیداشت هفته ناجا فرصتی شد تا گفتگویی خواندنی با یکی از خادمان مردم ابرکوه در این عرصه داشته باشیم. ستوان یکم غلامرضا چاکرالحسینی یکی از نیروهای فعال نیروی انتظامی شهرستان ابرکوه است، که دو سال پس از گذراندن دوره خدمت سربازی در سال 1381 وارد این ارگان شد و تا کنون از هیچ گونه تلاشی برای خدمت به همشهریانش دریغ نکرده است.

علیرغم ممانعت اطرافیان با آگاهی کامل و با جان و دل این شغل را برگزیدم
چاکرالحسینی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، ضمن تبریک هفته ناجا به همکاران خود، اظهار کرد: از جوانی علاقه خاصی به ناجا و شغل پلیسی داشتم، به همین دلیل علیرغم ممانعت از سوی اقوام و اطرافیان به خاطر سختی ها و مشکلات این کار، با آگاهی کامل از همه جوانب، خدمت در لباس پلیسی را برای خود برگزیدم.

وی عنوان کرد: مسلماً هر جوانی در مرحله ای از زندگی برای درآمدزایی و امرار معاش به دنبال کسب و کار مناسب است. در همین راستا هر چند موقعیت برای شغل های بی دغدغه برایم فراهم بود، ولی این کار را با جان و دل انتخاب کردم چون وظیفه اصلی ما برقراری امنیت و آرامش مردم، است و این امر به نوبه خود اجر معنوی زیادی دارد.

ویژگی اتحاد و از خودگذشتگی در عوامل ناجا به وضوح نمایان است
این نیروی پلیس ابرکوه، با اشاره به اینکه هر شغلی سختی های خاص خود را دارد، گفت: مشکلات شاغل بودن در نیروی انتظامی تا حدودی با دیگر حرفه ها و مشاغل آزاد متفاوت است، زیرا در این کار روز و شب معنا ندارد و خصلت ایثار و از خودگذشتگی افراد به وضوح نمایان است، بعضاً نیروها باید از وقت استراحت و وقت آزادشان برای مأموریت های فوری، هزینه کنند.

چاکرالحسینی ادامه داد: در مراسم هایی که به مناسبت های مختلف برگزار می شود و عموم مردم حضور دارند، نیروهای ناجا باید در قالب مأموریت حتی در لباس شخصی و به طور نامحسوس در حال انجام وظیفه باشند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی هایی حوزه نیروی انتظامی، اتحاد و هماهنگی بالای نیروها است تا جایی که افراد در هر بخش جداگانه ای، مسئولیت داشته باشند، در مواقع لازم با دیگر قسمت ها نیز همکاری می کنند.

خطر مأموریت نیروهای شهرستانی کمتر از مناطق مرزی نیست
چاکرالحسینی ضمن بیان اینکه محل خدمت نیروهای ناجا بر حسب دستور سلسه مراتب تعیین می شود، تصریح کرد: خطر مأموریت هایی که عوامل پلیس شبانه در شهرستان ها در برخورد با افراد مجرم و متخلف، انجام می دهند کمتر از آن دسته از عزیزانی که در مناطق مرزی خدمت می کنند و با مشکلات مختلفی روبرو هستند، نیست.

لذّت بازکردن گره کار شهروندان شیرین تر از عسل است/ صبح 15 دی 86 برایم فراموش نشدنی است
وی با تأکید بر این موضوع که تحمل ناهمواری ها در زندگی در کنار خانواده برایم آسان تر می شود، بیان کرد: شغل پلیسی همیشه هم سخت نیست، شیرینی های ظاهر و پنهانی دارد که خستگی سال ها کار کردن را از تن انسان بیرون می کند. لذّت لحظاتی که همکاران قدمی بر می دارند تا گره از کار شهروندان باز کنند، شیرین تر از قند و عسل است.

خادم مردم ابرکوه در نیروی انتظامی افزود: یکی از این خاطرات شیرین و فراموش نشدنی برای من، زمانی است که رهبر معظم انقلاب به ابرکوه آمدند. سال 86 به علت وقت کم و اقتضای شغلی، شبانه برای هماهنگی با همسایه های اطراف مجموعه ورزشی شهید پوراکبری، در منازل می رفتیم.

چاکرالحسینی یادآور شد: از همسایه ها مدرک شناسایی شان را درخواست می کردیم و سوال و جواب هایی هم می پرسیدیم که برخی را شاکی می کرد و شیرین تر از آن صبح 15 دی بود که برای همیشه برایم ماندنی شد.

از دستگیری مجرمان قلباً ناراحت می شوم
وی با تأکید بر اینکه هیچ گاه از دستگیری مجرمان خوشحال نشدم بلکه قلباً ناراحت می شوم، گفت: هنگامی که جوانی ناخودآگاه به خاطر آسیب های فضای مجازی و دیگر معضلات جامعه، دچار فساد اخلاقی، مشروبات الکلی، اعتیاد و... می شود، آن زمان تلخ ترین و غم انگیزترین، خاطره زندگی ما است. اگر جوان ها هدایت شوند و رویه زندگی خود را تغییر دهند باز این لحظات شیرین می شود.

پلیس ابرکوهی اذعان کرد: انجام وظیفه در سایه اجرای قانون برای هیچ کس استثناء ندارد، حتی نزدیک ترین اقوام برای انجام امور شخصی در مجموعه نیروی انتظامی باید مراحل قانونی را طی کنند، تا حقی ضایع نشود.

چاکرالحسینی در پایان گفت: تحت هیچ شرایطی این شغل را رها نمی کنم و تا پایان، با افتخار و با همکاری و حمایت مردم شهرم، در خدمت گذاری به آنها حاضرم.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد