Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه عنوان کرد

لزوم تعامل مدیریت شهری با اداره میراث در احیا آثار تاریخی ابرکوه


مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر ابرکوه نیازمند تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهری با این اداره است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از روابط عمومی شهرداری ابرکوه، جلسه مشترک اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه و شهرداری ابرکوه با حضور سرپرست و مسولین واحد مربوطه  و نماینده فرمانداری این اداره در دفتر شهردار ابرکوه برگزار گردید.

سید علیرضا رسولی شهردار ابرکوه، در ابتدای جلسه عملکرد سال های گذشته و برنامه های آتی خود در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه گذاری و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی شهر را تشریح کرد.

مجاهد کرباسی مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه در ادامه اظهار کرد: حفاظت و احیای میراث فرهنگی، صنایع دستی و مراکز گردشگری شهر ابرکوه نیازمند تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهری با این اداره است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه میراث فرهنگی شهر ابرکوه گفت: میراث فرهنگی هر شهر نشانه اصالت، عظمت و قدمت فرهنگی آن شهر است که باید با حفظ و احیاء مغتنم شمرده شوند .

 

لازم به ذکر است در این جلسه که به منظور بررسی مسائل و تشریک مساعی در راستای شهر نمونه گردشگری ابرکوه تشکیل شد طرح های مشترک نظیر: موانع اجرایی تکمیل بدنه سازی حصار شهر، عقد توافق نامه نورپردازی یخچال خشتی و بررسی طرح سرمایه گزاری آن، بررسی طرح ساماندهی محله پشت آسیاب و پلان های نورپردازی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است ضمن هماهنگی با دکتر امیری اردکانی مشاور طرح، ضروریت هایی نظیر ساماندهی معابر بافت تاریخی و همچنین معرفی متقاضیان جهت اخذ تسهیلات در بافت تاریخی به منظور بهسازی منازل با رعایت ضوابط  مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات شهرستانی نیز حل و فصل شد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد