Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت وارده؛

آقای استاندار! نظر شخصی را به جای حکم شرعی قالب نکنید


بانوان در کنار تمامی فضیلت های که دارند باید حجابشان را هم رعایت کنند و نظر شخصی استاندار از نظر شرع مقدس عذر قابل قبولی نیست.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر فرهنگ، رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم فرمودند:«در مسئله‌ فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم.» اما گویا در یزد مساله از ولنگاری گذشته و مسئولان درگیر «کج فهمی» در مقوله فرهنگ هستند.
مثلاً؛ میرمحمدی استاندار یزد در جلسه صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي استان گفته است: «آيا حجاب و عفاف تنها در پوشيدن چادر تعريف مي شود و فردي كه چادر پوشيد عفاف دارد و كسي كه چادر نداشت عفاف ندارد؟ اين ملاك ها درست نيست چون ممكن است خانمي چادر نپوشيده باشد اما عاقل و مودب  بوده ، حق الناس و حقوق ديگران را به خوبي رعايت كند يا رفتارهاي متين و درستي داشته باشد.»!!
از آنجایی که به دیانت استاندار و التزام وی به قوانین شرعی و قانون اساسی کشور معتقدیم نمی توان گمان داشت که وی این سخنان را برای مغلطه و تضعیف بحث حجاب مطرح کرده است پس فرض درست همان کج فهمی استاندار یزد از مباحث فرهنگی است.
میرمحمدی به این نکته دقت ندارد که انسان صفات اخلاقی بسیاری دارد. صبر، مهربانی، صداقت، خوشرویی، تیز هوشی، حجب و حیا و ... حالا اگر فردی آدم صبوری باشد دلیل نمی شود لزوما تیزهوش هم باشد! اینکه خانمی عاقل و مودب باشد، خیلی خوب است ولی تنها بر عقل و ادب وی دلالت دارد و در مورد حجاب و عفافش نمی توان نظر داد.

کما اینکه روحانی معتقد است اوباما فردی مودب و باهوش است. ولی مودب و باهوش بودن اوباما این حقیقت را که وی فرماندهی بخش اعظمی از تروریست های جهان را بر عهده داشته و خون زنان و مردان بی گناه از افغانستان، فلسطین و بحرین گرفته تا نیجریه بر دوش اوست را عوض نمی کند.
خوب است خانمی عاقل و مودب باشد و حق الناس را رعایت کند اما دین مبین اسلام بیشتر از این ها از بانوان انتظار دارد. بانوان در کنار تمامی فضیلت های که دارند باید حجابشان را هم رعایت کنند و نظر شخصی یک مهندس (ولو اینکه استاندار هم باشد) از نظر شرع مقدس عذر قابل قبولی نیست.


 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد