Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در بازدید سرزده از اصناف ابرکوه؛

انبار یکی از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی ابرکوه پلمپ شد+ تصاویر


مسئولین ذی‌ربط ابرکوه در حین بازرسی از یکی واحد تجاری شهرستان، انبار مواد غذایی را به علت احتکار و موارد دیگر پلمپ کردند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شب گذشته در بازدید سرزده مسئولین از یکی از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی شهرستان، انبار این فروشگاه با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی ابرکوه پلمپ شد.

محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، در این بازدید در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد : یکی از اصناف تعداد زیادی اجناس به قیمت گذشته ازجمله رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی و کنسروهای مختلف، دستمال‌کاغذی، مواد شوینده و بهداشتی در انبار خود احتکار کرده و عرضه نشده بود، که درب آن پلمپ شد.

ابراهیمی افزود : عدم ارائه فاکتور، فروش برخی کالاهای قاچاق و رعایت نکردن نکات بهداشتی از دیگر تخلفاتی بود، که در این بازرسی مشاهده شد و طبق قانون مجازات با صاحب فروشگاه برخورد خواهد شد.

وی، با تأکید بر اینکه اجناس احتکار شده با برنامه‌ریزی و نظارت دستگاه ذی‌ربط در آینده نزدیک به نرخ مصرف‌کننده (قیمت درج‌شده بر روی کالا) بین مردم توزیع خواهد شد، گفت : بازدید و نظارت بر اصناف تا ایام عید به‌طور مستمر، در قالب گروه‌های مختلف بسیجیان آموزش‌دیده، به‌صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

قانونی با عنوان اجناس مرجوعی در بهداشت وجود ندارد
مریم دهقان‌پور مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گفت : در بازدید انجام‌شده تعدادی اقلام تاریخ‌مصرف گذشته صورت‌جلسه شد تا هفته آینده جمع‌آوری و معدوم شود.

دهقان‌پور، با اشاره به اینکه صاحب مغازه مدعی بود این اجناس مرجوعی است، تأکید کرد : در قانون بهداشت چیزی با عنوان مرجوعی (اجناسی که به تولیدکننده یا واحد توزیع‌کننده بازگردانده می‌شود) وجود ندارد.

وی تصریح کرد : لذا انبار مواد غذایی فوق به دلیل اقلام قاچاق، اجناس احتکار شده، کالاهای تاریخ‌مصرف گذشته، رعایت نکردن اصول بهداشتی و برخی موارد دیگر، پلمپ شد.

گفتنی است این بازدید با حضور رئیس و بازرس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه انجام شد.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد