Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در بازدید سرزده از اصناف ابرکوه مشهود شد/گرانفروشی به اصطلاح زیرکانه؛

خرید اجناس و تهیه فاکتور جدید جهت فروش کالاهای مشابه قبلی به نرخ روز/ جمع‌آوری اقلام قاچاق در اصناف ابرکوه


شب گذشته دومین بازدید سرزده دادستان و دیگر مسئولین مربوطه ابرکوه از اصناف شهرستان انجام شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شب گذشته دومین بازدید سرزده مسئولین ابرکوه از برخی اصناف شهرستان باهدف برخورد با گران‌فروشی و کنترل قیمت‌ها، در مقابل دوربین اصحاب رسانه انجام شد.

خرید اجناس جدید و تهیه فاکتور به نرخ روز جهت فروش کالاهای مشابه قبلی
محمدحسین ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در حاشیه بازدید یکی از داروخانه‌های شهرستان، اظهار کرد : طبق قانون سود حاصل از فروش برخی اقلام موجود در این مراکز باید 15 درصد باشد، درحالی‌که برخی اجناس این واحد تجاری بین 20 الی 35 درصد افزایش قیمت داشته است.

ابراهیمی افزود : متأسفانه برخی واحدهای تجاری باسیاست غلط (به‌اصطلاح زیرکانه خود) باوجود بعضی کالاهای ایرانی یا خارجی موجود در انبارشان، اقدام به خرید تعداد کمی کالای مشابه و تهیه برگ خریدهای جدید کرده و اجناس قبلی را بر اساس برگ خریدهای جدید به قیمت روز و گران‌تر از گذشته به مشتریان عرضه می‌کنند.

وی گفت : تعداد معدودی سیگارهای قاچاق، اقلام غیربهداشتی توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت جمع‌آوری شد و به صاحبان اصناف که پروانه کسب نداشتند، اخطار داده شد تا در مهلت مقررشده نسبت به اخذ جواز کسب اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، خاطرنشان کرد : همچنین با واحدهای تجاری که جهت درج برچسب قیمت‌ها بر روی کالا و ارائه برگ خرید که نوعی گران‌فروشی است، کوتاهی کردند برخورد شد.

طرح بازدید سرزده از اصناف ابرکوه ادامه دارد
محمد کاظمی‌نسب فرماندار ابرکوه نیز بیان کرد : در راستای اجرای سیاست‌های دولت برای نظارت جدی بر تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها، بازدید از تعدادی واحدهای تجاری شهرستان انجام و موارد گران‌فروشی، کم‌فروشی و مسائل بهداشتی بررسی شد.

کاظمی‌نسب ادامه داد : با توجه به استقبال موردتوجه از سوی شهروندان، طرح بازدید سرزده از اصناف ادامه خواهد داشت، تا دست برخی سودجویان فرصت‌طلب را در این اوضاع اقتصادی کوتاه کند و آرامش در بازار حاکم شود.

در صورت عدم رفع نواقص بهداشتی طبق قانون با اصناف برخورد می‌شود
مریم دهقانپور مسئول بهداشت محیط شهرستان از شبکه بهداشت و درمان ابرکوه، پس از بازدید، از افرادی که قوانین و نکات بهداشتی را رعایت کرده بودند، تقدیر کرد.

دهقانپور عنوان کرد : همچنین به برخی اصناف که اقدام به فروش قلیان، تنباکو و سیگارهای قاچاق می‌کردند، اخطار داده شد که در صورت عدم رفع نواقص موجود و نکات بهداشتی، طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

گفتنی است در بازدید از اصناف ابرکوه، سید مسعود میرحسینی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و بازرس این اداره حضور داشتند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد