Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

انتخاب سریع مجلس خبرگان، مهر تاییدی بر شخصیت جامع امام خامنه ای است/ با توجه بر ضرورت تولید نسل؛ تدابیر دولت تدبیر، برای رفع مشکلات جوانان چیست؟!


امام جمعه ابرکوه گفت: سرعت عمل مجلس خبرگان در انتخاب جانشین امام(ره)، گواه شخصیت جامع حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله) است.

۱۶خرداد، روز مشایعت روح خدا به سوی خداست

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: ۱۶ خرداد ۶۸ روز غلغله و وانفساه بود. روزی که ده میلیون نفر پیکر پاک امام و مراد خود را، از مصلای تهران تا بهشت زهرا تشییع کردند.. بنده در آن روز از نزدیک شاهد بودم که گویا مردم از جان خود جدا می شدند و چندین نفر در اوج فشار دریای جمعیت جان باختند.

انتخاب سریع مجلس خبرگان، مهر تاییدی بر شخصیت جامع امام خامنه ای است

خطیب جمعه ابرکوه افزود: سرعت عمل مجلس خبرگان در انتخاب جانشین امام(ره) با همه دقت و مسئولیت بسیار حساس رهبری، گواه شخصیت جامع حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله) است. انتخابی سریع و بدون تأمل. چنین تصمیم قاطع و سرنوشت ساز از سوی خبرگان، نه فقط برای دشمنان، بلکه برای بسیاری از دوستان هم در آن زمان ناباورانه بود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: نزدیک ربع قرن رهبری قاطع و مدبرانه مقام معظم رهبری به حق ترجمانی از ولایت فقیه است، که تجلی عینی یافته است. سیره گفتاری، اتخاذ مواضع شفاف و انقلابی در برابر آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی؛ نشان از رهبری امام گونه این مرد بزرگ دارد که توانست کشتی انقلاب را از گرداب های خطرناک سیاسی، اقتصادی و فتنه گری به فضل خدا به ساحل نجات برساند.

حسینی ابراز داشت: درایت، بصیرت، آگاهی، تحلیل های دقیق و به جا و حساب شده رهبری، اردوگاه استکبار جهانی را سخت نگران کرد. زیرا آنها سعی داشتند اصل ولایت فقیه و حاکمیت نظام سیاسی دینی را ناکارآمد جلوه دهند، اما رهبری این مرد الهی، آنان را ناکام کرد.

جوان نسل سوم، کمتر از جوان نسل اول نیست

وی با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع) که روز جوان نامگذاری شده گفت: مقام رهبری می فرمایند: جوان نسل سوم، در شجاعت و غیرت برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود؛ از نسل جوان اول که در دوره دفاع مقدس حضور داشت، هیچ کمتر نیست و شاید هم جلوتر است. ایشان نسل امروز انقلاب را یکی از افتخارات بزرگ می دانند

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: شاخصه جوان موفق و متعهد این است که آینده نگر، پُر تحرک، با امید و انگیزه باشد و خود را در برابر فردای کشور مسئول بداند. با سیاست و درایت باشد به گونه ای که با عزم جزم، امید را برای دوستان و یأس و ناکامی را برای دشمنان به ارمغان آورد.

با توجه بر ضرورت تولید نسل؛ دولت تدبیر، برای رفع مشکلات جوانان چه تدابیریاندیشیده است؟!

امام جمعه شهرستان با تاکید بر وظیفه دولت و دولتمردان برای رسیدگی به امور جوانان گفت: اگر مقام معظم رهبری بر ضرورت تولید نسل و جوان شدن بدنه جمعیتی کشور تأکید کردند؛ دولت چه تدبیری برای حل معضلات و مشکلات جوانان اندیشیده است؟ آیا نتیجه تدبیر باید این باشد؛ که یک و نیم میلیون زوج جوان در انتظار دریافت وام ازدواج، باشند و هر روز به بهانه سخت گیرانه تر، بر بالارفتن سن ازدواج کمک شود؟

حسینی اضافه کرد: چرا بانک ها در مساعدت لازم و حد اقلی به زوج های جوان تعلل کرده و کوتاهی می کنند؟! چرا وزارت ورزش و جوانان فقط همّ و غم خود را در ورزش های پُر هزینه برای کشور خلاصه کرده و یادی از مأموریت و عنوان دومش یعنی "جوانان" ندارد؟ اینها زمینه های نگرانی است که مسئولین باید پاسخگوی آن باشند.

انتخابات سوریه نشان از اعتماد مردم به نظام سیاسی این کشور بود

وی اشاره کرد: یکی از رویداد های مهم تاریخ سوریه انتخابات ریاست جمهوری است که با مشارکت بیش از ۵۰ درصد مردم نشان داد اگر زور گویانی که تحت عنوان دمکراسی؛ اراده سیاسی خود را بر ملت ها تحمیل می کنند، دست از سر مردم بردارند و به اراده مردم احترام بگذارند، خواهند دید که مردم بر خلاف میل آنها حاضر به پذیرش سلطه استکباری نیستند. انتخابات سوریه اعتماد به نفس حکومت و اعتماد مردم به نظام سیاسی این کشور را، برای دوست و دشمن به نمایش گذاشت.

حرمت نیمه شعبان حفظ شود

حجت الاسلام حسینی در پایان تصریح کرد: در دهه مهدویت قرار داریم و مردم ولائی ما آماده می شوند نیمه شعبان را که روز میلاد مسعود منجی عالم بشریت مهدی آل محمد(ص) است با شور و اشتیاق گرامی بدارند، اما بنده انتظار دارم همچون سال های گذشته جوانان عزیز ما وجاهت دینی مراسم جشن های نیمه شعبان را حفظ کنند و با ترانه وگناه به نام شادی قلب مبارک حجّت خدا را نرنجانند زیرا شب نیمه شعبان در لسان روایات، شب احیاء و مناجات است نه ساز و طرب.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد