Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه:

بیانیه «ورزش ابرکوه در سراشیبی سقوط» تکذیب شد/ افزایش 21 درصدی تعداد ورزشکاران ابرکوه


رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه ضمن تکذیب بیانیه «ورزش ابرکوه در سراشیبی سقوط» گفت: در شرایط کنونی که در هر دستگاه اجرایی مشکلاتی وجود دارد، که بعضأ علت آن مسائل اقتصادی می باشد، ورزش ابرکوه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

به گزارش سرو ابرکوه، چندی پیش بیانیه ای با عنوان «ورزش ابرکوه در سراشیبی سقوط» که نویسنده آن مشخص نبود، به نام جمعی از ورزشکاران ابرکوه در شبکه های مجازی منتشر شد، که متن کامل بیانیه را می توانید در لینک زیر بخوانید.

ورزش ابرکوه در سراشیبی سقوط


در پی انتشار این بیانیه خبرنگار سرو ابرکوه، علت و جزئیات بحث ورزش ابرکوه را از رضا خاموشی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جویا شد.

 


طی این گفتگو خاموشی ضمن تکذیب بیانیه فوق اظهار کرد: در این بیانیه هیچ گونه آماری که قابل استناد باشد وجود نداشته و نویسنده یا نویسندگان بدون اینکه اطلاعاتی از سوی مسئولین ذی ربط کسب کنند، تنها از روی غرض ورزی مطالبی را در فضای مجازی منتشر نموده اند، که برای تک تک آن مطالب پاسخ های صریح و روشنی وجود دارد.


خاموشی افزود: طی دوران مسئولیت اینجانب در این اداره، مشکلات زیادی در عرصه ورزش وجود داشته و دارد، که از سوی مسئولین مربوطه جهت مرتفع نمودن آن تلاش های انکارناپذیری صورت گرفته است.


وی در صحبت های خود در پاسخ به بخش هایی از بیانیه چنین گفت:


در متن بیانیه: شهرستانی که در روزهای نه چندان دور اغلب ورزشکاران آن در رده بندی برترین ها، قرار داشتند امروز به دلائل مختلف در ورزش قهرمانی "حرفی برای گفتن" ندارد.
خاموشی بیان کرد: در همین مدت ورزشکاران ما با توجه به محدودیت امکانات و تجهیزات، موفق به کسب مقام های استانی و کشوری بسیاری در رشته های کشتی، فوتسال، ورزش زورخانه ای، بوکس، تکواندو، بدمینتون، والیبال، ووشو، پرورش اندام و ... شده اند. ضمن اینکه امکانات ورزشی در ابرکوه نسب به سایر شهرستان های استان، قابل قبول می باشد.


رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه ادامه داد: در دورانی که مشکلات اقتصادی دولت یکی از مسائل مهم و ملموس است، این اداره جهت تشکیل مدارس والیبال و فوتبال، کلاس های آموزشی، اعزام تیم ها به مسابقات استانی و کشوری، ساخت و تجهیز سالن ها و ... هزینه های بسیاری صرف کرده و همچنین موفق به جذب کمک های خیّرین جهت توسعه ورزش نیز شده است.


در متن بیانیه: برای جلوگیری از فاجعه در فوتبال چکار کرده اید؟ چه اقدام عملی (مادی و معنوی)؟
وی تأکیدکرد: تیم فوتبال شهرداری ابرکوه 5 سال قبل به دلیل مشکلات مالی و غیره منحل شد، اما این اداره موفق شد طی 2 سال گذشته یک تیم جدید تشکیل و به مسابقات لیگ دست یک استان راهی کند.


خاموشی در رابطه با مشکلات موجود ورزش ابرکوه که برطرف کردن آن نیازمند اعتبارات کلان است، گفت: بسیاری از رشته های ورزشی از جمله والیبال، بدمینتون، کشتی و ژیمناستیک، نیازمند سالن های اختصاصی و مناسب برای تمرین می باشد؛ که با توجه به قدیمی شدن اماکن ورزشی، احتیاج به تعمیر و تجهیز دارند.


در متن بیانیه: تنها کمتر از سه هزار نفر جزء ورزشکاران سازمان یافته اند، که به استناد آمار، بیشتر در رشته های کشتی، فوتبال، والیبال و .. در حال فعالیت می باشند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ورزشکاران شهرستان نه تنها کاهش نداشته بلکه در سه ماهه اول امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته حدود 21 درصد رشد داشته است.


وی همچنین به جهت استقبال بی نظیر از ورزش های سوارکاری و موتورسواری در صدد هستیم، تا امکانات لازم جهت راه اندازی پیست مناسب برای این دو ورزش را نیز برای علاقمندان فراهم کنیم.


در متن بیانیه: آیا شما منتظرید یک نفر درب اتاق شما را بزند و بگوید لطفا من را به عنوان اسپانسر قبول کنید؟!!!
خاموشی در وهله اول ریشه بیشتر مشکلات ورزش شهرستان را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: تا کنون واگذارکردن بخش های مختلف ورزشی به بخش خصوصی بازتاب مثبتی داشته است. همچنین با توجه به حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان استان و فرماندار، طی دو سال اخیر اعتبارات خوبی برای ورزش جذب شده است.


وی اضافه کرد: در رابطه به جذب حامیان مالی نیز این نکته حائز اهمیت است که با وجود پیگیری های مکرر در زمینه جذب اسپانسر، صنعت ابرکوه آنچنان رو به رشد نیست، تا سرمایه گذاران بتوانند از تیم های ورزشی حمایت مالی نمایند.

 

یکی از اعضا هیئت والیبال ابرکوه: نمی توان گفت ورزش شهرستان سیر نزولی داشته است
مهدی حیدری یکی از اعضا هیئت والیبال ابرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار کرد: مشکلات موجود در ورزش ابرکوه نیازمند پیگیری مجدانه مسئولین ذی ربط می باشد؛ اما در عین حال نمی توان پیشرفت های ورزش شهرستان را که در نتیجه تلاش مسئولین و ورزشکاران حاصل شده است، نادیده گرفت.


حیدری افزود: از جمله رشته های ورزشی که افتخارات بسیاری برای شهرستان به ارمغان آورده، ورزش زروخانه ای می باشد، که ورزشکاران این رشته، یکی از مدعیان سطح اول استان و حتی کشوری محسوب می شوند.


وی در رابطه با منحل شدن تیم های فوتبال تصریح کرد: از یک سو فقدان اسپانسر و حامی مالی و از سوی دیگر گرایش ورزشکاران به سمت فوتسال باعث شده است، تا فوتبال که روزی در ابرکوه طرفداران بسیاری داشت، امروز کمرنگ تر شود.


حیدری ضمن بیان اینکه در اداره ورزش و جوانان هم با مدیریت سابق و هم با مدیریت فعلی همکاری داشته است، افزود: در مجموع نمیتوان گفت فعالیت ورزش شهرستان سیر نزولی داشته و در سراشیبی سقوط می باشد، چرا که اقدامات شایسته و مطلوبی در کنار کاستی هایی که وجود دارد، صورت گرفته که قابل تقدیر است.


خبرنگار سرو ابرکوه، در تکمیل این گزارش نظر برخی از مسئولین هیئت های ورزشی را در رابطه با چگونگی وضعیت ورزش شهرستان جویا شده است که با هم می خوانیم:


مهرداد امیدسالاری مسئول هیئت بدمینتون شهرستان در رابطه با این رشته اظهار کرد: بدمینتون یکی از ورزش هایی است که در گذشته فقط بانوان در این رشته فعالیت می کردند، اما حدود سه ماه است که این ورزش برای آقایان نیز راه اندازی شده است.


امیدسالاری افزود: کسب مقام های منتخب مسابقات بدمینتون همگانی کشوری، مقام سوم مسابقات بدمینتون نوجوانان انتخابی استان، مقام اول مسابقات بدمینتون نوجوانان انتخابی استان، نشان می دهد که ورزش بدمینتون ابرکوه در استان جایگاه خاصی دارد.


رضا محمدی پور مسئول هیئت بدنسازی و پرورش اندام گفت: پرورش اندام یکی از ورزش هایی است، که جوانان و نوجوانان شهرستانی زیادی را به خود جذب کرد، تا جایی که با برگزاری مسابقات مختلف در ابرکوه و روستاهای، این رشته به یک ورزش همگانی تبدیل شده است.


وی برای بیان کرد: کسب مقام اول و دوم در مسابقات مچ اندازی قهرمانی استان فارس (در وزن های مختلف)، کسب مقام اول و دوم در مسابقات مچ اندازی قهرمانی استان یزد (در وزن های مختلف)، مهر تاییدی بر این موضوع است.


گلریز امیدوار مسئول هیئت کبدی اظهار کرد: تیم کبدی شهرستان(آقایان) در مسابقات استانی موفق به کسب مقام سوم شدند و تیم کبدی بانوان فقط در بخش بهمن فعال می باشد.


عباس حمیدی زاده مسئول هیئت والیبال شهرستان اذعان کرد: اخیراً ورزش والیبال شهرستان پیشرفت های بسیاری داشته و آینده روشنی نیز برای این رشته وجود دارد. با توجه به اینکه بازیکنان قدیمی والیبال هر کدام به خاطر زندگی شخصی از این ورزش فاصله گرفته اند.


حمیدی زاده افزود: یکی از افتخارات اخیر این رشته، انتخاب شدن خانم خوشنواز در مسابقات استانی می باشد. همچنین تیم والیبال ابرکوه در مسابقات هلال احمر به عنوان تیم چهارم استان معرفی شد.


سید حسین حسینی دوست مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن ابراز کرد: این رشته در بخش بهمن یک ورزش نو می باشد، که روز به روز در حال پیشرفت است. چرا که تعداد ورزشکاران از 100 نفر به 420 نفر و همچنین تعداد زورخانه ها به سه زورخانه فعال و دو زروخانه در حال احداث (نسبت به یک سال گذشته) رو به افزایش می باشد.


وی خاطرنشان کرد: زورخانه حیدر کرار شهر مهردشت سال گذشته از بین بیش از 1200 باشگاه به عنوان باشگاه برتر فرهنگی استان و همچنین هفته گذشته هیئت پهلوانی بخش بهمن به عنوان هیئت برتر استان نیز معرفی شده است.


حجت احمدی رئیس هیئت تکواندو شهرستان از وضعیت این رشته در ابرکوه گفت: ورزش تکواندو در گذشته پتانسیل های بالایی داشته (از جمله دعوت شدن ورزشکاران به تیم ملی) که به خاطر عدم حمایت مسئولین، مدتی در رکود به سر می بُرد. اما با تلاش های اخیر مسئولین ذی ربط این رشته ورزشی دوباره سرپا شده و فعالیت خود را از سر گرفته است.


احمدی تصریح کرد: کسب مقام اول لیگ استان با عنوان جام اقتدار، در سال 94 و برگزاری اختتامیه این مسابقات در بخش بهمن، اولین گام بلند ورزش تکواندو در ابرکوه می باشد.


وی افزود: هیئت تکواندو در نظر دارد در مراحل بعدی و هماهنگی مسولین مربوطه، ساعات ورزش دانش آموزان در مدارس را به آموزش این ورزش اختصاص دهد. همچنین آمادگی خود را برای جذب مربی در بخش آموزش بانوان اعلام می نماید.


غلامرضا علیدوست مسئول هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه ای ابرکوه بیان کرد: ورزش پهلوانی در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در ابرکوه فعالیت می کند، که در سال های اخیر موفق به کسب مقام چهارم تیمی خردسالان در مسابقات کشوری سال 93/ مقام چهارم تیمی نونهالان در مسابقات استانی سال 93 و 94/ مقام دوم مسابقات تیمی زورخانه ای کشوری/ مقام اول مرشدی مسابقات استان، شده اند.


انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


m.on
باسلام.ای کاش قبل از پرورش اندام به فکر پرورش افکارمون بودیم و قضاوت مغرضانه نسبت به افراد بدون هیچ سندواطلاعی نداشتیم.درمدت زمانی که اقای خاموشی ریاست اداره ورزش وجوانان ابرکوه را به عهده گرفتند پیشرفت چشمگیری درورزش بانوان شاهدبودیم.جادارد از ایشان تقدیروتشکرکنیم.هیآت والیبال بانوان ابرکوه.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۵/۶ ۱۴:۲۱.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد