Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان یزد:

خانواده ها برگزاری مراسم چهارشنبه سوری را مدیریت کنند


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: چهارشنبه سوری یک جشن سنتی و باستانی ایرانیان است که اگر خانواده ها خود جوانان را کنترل و در محلات برگزاری جشن را مدیریت نمایند، هیچ اتفاق ناگواری رخ نخواهد داد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا، علی اکبر شمس در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: فضای هیجانی و احساسی جوانی باید تحت نظارت خانواده قرار گیرد تا مبادا تحت شرایط و جو موجود حوادث تلخی رقم بخورد.

این مقام قضایی با اشاره به بعضی از اقدامات ضد فرهنگی و مخل در نظم در سنوات اخیر اظهار داشت:  عده ای با عنوان جشن چهارشنبه سوری اقداماتی را انجام می دهند که نه تنها ریشه در فرهنگ و سنت های این مرز و بوم ندارد بلکه مورد اعتراض و انزجار بسیاری از مردم متین و متدین یزد نیز می باشد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی باید با جرائم مشهود برخورد کند و در مورد سایر جرائم احتمالی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته و ساز و کار صدور مجوز های قضایی جهت برخورد با افراد مخل امنیت تدارک شده است.

دادستان یزد ایجاد فضایی امن و آرام برای شادی و تفریح مردم را خواسته مجموعه قضایی و امنیتی و انتظامی دانست و بیان داشت: تلاش همه مجموعه ها برگزاری جشن چهارشنبه سوری در یک فضای مناسب و امن برای مردم است.

وی با اعلام این مطلب که به هیچ کس اجازه خدشه به امنیت مردم را نخواهیم داد، اظهار داشت: به افراد مظنون، مشکوک و افراد دارای سابقه کیفری که بیم تخطی از قوانین و مقرارت از آنان می رود نیز پیام پیشگیرانه ارسال شده است.

شمس، بر توقیف و برخورد با خودرو های مخل نظم تأکید کرد و گفت: با خودرو هایی که با رانندگی های حادثه ساز، تجهیزات صوتی خاص و... به آرامش مردم و نظم اجتماع ضربه می زنند برخورد می شود و خودروی های توقیف شده تا پایان تعطیلات نوروزی در توقیف خواهند ماند.

انتهای پیام /




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد