Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرمانده انتظامی ابرکوه:

قاچاق و خریدوفروش مواد منفجره و محترقه غیرمجاز جرم است/ حبس 3 ماه تا یکسال و شلاق مجازات اخلال‌گران نظم و امنیت


فرمانده انتظامی ابرکوه، گفت : به استناد قانون قاچاق و خرید و فروش مواد منفجره و محترقه غیرمجاز جرم است و حبس 3 ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق، مجازات افرادی است که با حرکات غیرمتعارف، مخل نظم و آرامش عمومی می شوند.

سرهنگ علیرضا صالحی فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه، ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) و فرارسیدن بهار 98 در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : در روزهای پایانی سال مردم برای استقبال از سال جدید و جشن گرفتن بهار، با شور و شوق زیاد در حال خانه تکانی و انجام تغییرات در زندگی خود هستند، ولی متاسفانه بعضاً شاهد حوادث  ناگواری هستیم که خاطرات این روزهای زیبا را به کام همگان تلخ می کند.

سرهنگ صالحی گفت : اجرای غلط مراسم چهارشنبه سوری در یک دهه اخیر با استفاده از مواد محترقه آتش زا و غیراستاندارد و تجربه تلخ حوادث آخرین چهارشنبه در سال های گذشته که تعداد زیادی از افراد جامعه را داغدار می کند، همواره موجب دغدغه و نگرانی خانواده ها در آستانه نوروز است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه، با تأکید بر این نکته که عوامل پلیس مخالف شادی و تخلیه هیجان نسل جوان و نوجوان نیستند، افزود : مطالبه به حق آحاد مردم از مسئولین برقراری نظم و امنیت است.

وی تصریح کرد : در همین راستا برخورد قاطعانه با معدود افرادی که با رفتارهای غیرقانونی، ناهنجار و پرخطر، ایجاد سد معبر و مزاحمت، پرتاب مواد محترقه و آتش زا نظم و امنیت شهر را مختل می کنند، در دستور کار پلیس قرار دارد.

صالحی، با استناد به قانون مجازات اسلامی که هر گونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه غیر مجاز جرم است، گفت : برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامی هر کسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

این مقام انتظامی شهرستان خاطر نشان کرد : از آنجا که بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال جوانان و نوجوانان هستند، بنابراین بر والدین لازم است تا فرزندانشان را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند و آنان را از بازی با چنین موادی بر حذر دارند.

وی به شهروندان توصیه کرد : از نگهداری مواد محترقه و انفجاری، تهیه و ساخت وسایل آتش زای دستی توسط فرزندان، برپایی آتش در معابر باریک، نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی، حمل این مواد حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف، نگهداری و ساخت آن در منزل، زیرزمین و محل کار پرهیز کنند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد