Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور:

در سنوات اخیر مستقل از دولت به ترویج فرهنگ قرآن و عترت پرداخته ایم


رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) ابرکوه گفت: در سنوات اخیر مستقل از دولت به ترویج فرهنگ قرآن و عترت پرداخته ایم، این عدم حمایت دستگاه های اجرایی از فعالیت های قرآنی، زیبنده کارگزاران نظام اسلامی نیست.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با سالروز تاسیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه، بیست و سومین آئین تجلیل از خادمان بزرگترین مجتمع قرآنی کشور برگزار شد.


مهندس مجتبی عزیزی رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه در این مراسم اظهار کرد: مجموعه ای که در سال 73 با موتور محرکه اخلاص و توکل به خداوند متعال و بدون بهره مندی از هر نوع امکاناتی از هیچ شروع کرد؛ اینک به جایگاهی شایسته دست یافته که شمار تربیت یافتگان مکتب آن به بیش از 8.000 نفر رسیده است.


عزیزی کسب 8 بار عنوان موسسه قرآنی نمونه کشور، تربیت بیش از 80 حافظ کل قرآن و بیش از 120 حافظ بالاتر از 10 جزء قرآن، راه اندازی مهد قرآن، مدارس دخترانه و پسرانه بشارت با رویکرد تربیت دینی، تخصص علمی، مدارس دخترانه و پسرانه سفیران بهشت با رویکرد حفظ کل قرآن در یکسال، و راه اندازی مراکز مشاوره تربیتی، همیاری و اکرام، عرضه محصولات فرهنگی، قرض الحسنه و.. را از دستاوردهای این موسسه پر افتخار قرآنی را از  فعالیت های این بنیاد، برشمرد.


رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه بیان کرد: احداث بزرگترین مجتمع قرآنی کشور به عنوان رویدادی مهم در عرصه فعالیت های قرآنی کشور به نام خیرین نیکوکار و مردمان این دیار ثبت شده است، که نشان از اعتقاد راسخ و باورهای عمیق به ساحت مقدس قرآن و عترت دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل شرایط فعلی جامعه قرآنی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه از ظرفیت موسسات قرآنی به درستی استفاده نمی شود، گفت: موسسات فعال قرآنی، عقبه استراتژیک نظام جمهوری اسلامی هستند، چرا که این نظام نظامی مردمی و اسلامی است و اصلی ترین فعالیت های آن را فعالیت های دینی و مردمی تشکیل می دهد و این موسسات نقش بسزایی در دین دار کردن آحاد جامعه و بویژه نوجوانان و جوانان بر عهده دارند.


رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور افزود: متاسفانه در سنوات اخیر، دومینوی رکود حاکم بر فعالیت های اقتصادی، دامن فعالیت های قرآنی و فرهنگی را نیز گرفته و اخبار و آمار حکایت از تعطیلی موسسات قرآنی در سطح کشور دارد و موسسات قرآنی، ناخود آگاه به بنگاههای جذب منابع اقتصادی در کشور مبدل شده اند که چنانچه مدیران این موسسات نتوانند تامین هزینه نمایند، به ناچار یکی پس از دیگری از گردونه فعالیت های قرآنی کشور حذف خواهند شد و این موضوع واقعا تاسف بار است.


عزیزی با تاکید بر اینکه اوضاع بد اقتصادی در سنوات اخیر و عدم دلخوشی فعالان اقتصادی از وضعیت فعلی عرصه را برای حیات موسسات قرآنی مردم نهاد تنگ نموده است، تصریح کرد: در این میان متاسفانه حمایت های قطره چکانی دولت نیز به کلی قطع شده است، به طوری که در سنوات اخیر مستقل از دولت به ترویج فرهنگ قرآن و عترت پرداخته ایم، که عدم حمایت دستگاه های اجرایی از فعالیت های قرآنی، زیبنده کارگزاران نظام اسلامی نیست.


رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام در خاتمه به اجرای 123 برنامه قرآنی و فرهنگی در سال 94 اشاره و گفت: برگزاری 28 دوره آموزش عمومی، اعزام 40 نفر از حفاظ کل قرآن به کربلای معلی، اعزام 217 نفر از اصحاب قرآن به مشهد مقدس، برگزاری بیش از 43 هزار و دویست و سی ساعت کلاس قرآن، برگزاری 3 دوره تخصصی قرآن کریم با حضور اساتید مطرح کشوری، برگزاری کرسی هات متعدد تلاوت، جشن تکلیف دانش آموزان مدارس بشارت و تربیت 25 حافظ قرآن از دیگر فعالیت های این مجتمع می باشد.


در پایان این مراسم از 70 نفر از اساتید، معلمان و کارکنان این بنیاد مردم نهاد با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.


گفتنی است بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه در 21 رمضان المبارک 1415 (1373 شمسی) تاسیس و تاکنون 23 سال فعالیت مستمر داشته است. 


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد