Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

دولت مطالبات مردم را در اولویت قرار دهد/ ثروتمندان در جشن های ازدواج بدعت گذاری نکنند


امام جمعه ابرکوه گفت: ثروتمندان با برگزاری جشن های مجلل عروسی، برای جوانان قشر متوسط، چاه بدهکاری و گرفتاری ایجاد می کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع) و با اشاره به همزمانی هفته دولت و شروع کار وزراء دولت دوازدهم، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگویی تمام عیار و نماد دولت جهادی، در سپهر سیاسی کشور برای دولتمردان بوده و هستند.

دولت دوازدهم مطالبات معیشتی مردم را در اولویت قرار دهد
حسینی افزود: دولت دوازدهم مهمترین مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب همچون ارتقاء فرهنگ دینی، گشایش اقتصادی و حل مشکل معیشت با رونق یافتن بازار کار، اشتغال و تولید، پرهیز از تجمّل گرایی و رفاه زدگی، جلوگیری از نفوذ عناصر نامحرم به بدنه دولت، حفظ بیت المال، استفاده از نیروهای انقلابی و باانگیزه و... را مدّ نظر قرار دهد و با اعتنام از فرصت ها و ظرفیت های موجود، برای پیشبرد امور با مدیریت جهادی و انقلابی میدان دار عرصه خدمت به ملت باشد.

خطیب جمعه ابرکوه در آستانه روز عرفه و عید بزرگ قربان بیان کرد: روز عرفه روز نیایش، بارش رحمت خدا و مغفرت الهی بر زندگان و اموات است. عرفه روز معرفت حق و ایجاد رابطه سریع عارفانه با خدای متعال است.

هفته آینده نماز جمعه ابرکوه اقامه نمی شود
حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: روز عید قربان؛ که روز با سعادت و میراثی ابراهیمی است، با عنایت به اینکه همزمان با روز جمعه است، نماز عید قربان را ساعت 8 صبح در همین جا (مصلا شهدای محراب) ان شءالله اقامه خواهیم کرد. لذا نماز جمعه برپا نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به ایام مبارک پیشرو که مردم جشن ازدواج و مراسمات خیر برگزار می کنند، توصیه کرد: سنت های غلط غربی را وارد مراسم جشن عروسی نکنید و شادی خود را به قیمت رنج دیگران قرار ندهید. اکثر مردم از ساعت یازده، یازده و نیم شب خسته اند، یا بیمار دارند، یا کودک دارند و نیاز به آرامش و استراحت دارند.

حسینی تأکید کرد: راه اندازی کاروان عروسی همراه با سر و صدا، بوق زدن و ترقه بازی در خیابان گناه و حرام و سبب مردم آزاری است و جایز نیست. از فرماندهی محترم نیروی انتظامی و نیروهایشان، که مأمور جلوگیری از این مشکلات هستند، می خواهیم قاطعانه جلو این تخلّفات را بگیرند.

صرف هزینه های میلیونی جهت آتلیه و ارکست، اشتباه محض است
وی تصریح کرد: اشتباه دیگری که که پولداران بدعت گذاری کرده اند و مرسوم شده است؛ وام های میلیونی و هزینه های سنگینی است که جوانان بخاطر چشم و هم چشمی، صرف عکس، فیلم، آتلیه و گروه ارکست می کنند و پس از عروسی خودشان را در چاهی از بدهکاری ها گرفتار می کنند.این مقام مسئول اذعان کرد: با این کارها به خودمان، جامعه و جوانان ستم می کنیم. عروسی ها را با سلام و صلوات و هزینه های سبک که سنت همیشگی بوده است برگزار کنید. خانواده ها از فشارهای بی مورد بر پرهزینه کردن جشن ها بپرهیزند.

حسینی در پایان گفت: ثروتمندان با این کارها؛ چاه بدهکاری و گرفتاری برای اقشار متوسط و ضعیف ایجاد نکنند، که خدا راضی نیست. چرا که بسیاری از جوانان ندارند به علت بیم از این هزینه ها می ترسند و ازدواج نمی کنند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد