Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گوش مسئولین یزد به زنگ خطر قلیان بدهکار نیست؟

صدای خشم یزدی ها از «قلیان» در حدی بود که «رادیو» پخش نکرد!


مردم و والدینی که این نگرانی را دراطراف خود به خوبی درک می کردند با تماس های مکرر با برنامه رادیویی یزد از مسئولین درخواست رسیدگی به این معضل اجتماعی داشتند اما برخی تماس ها پخش نشد!

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، برنامه نسیم صبح از برنامه های رادیویی مرکز صدای یزد است که سال ها است هر روز صبح اول وقت میهمان مردم دارالعباده است.

در این برنامه که سعی می شود پر انرژی برگزار شود دیروز برای اولین بار به مسئله ای چالشی «قلیان و استعمال دخانیات» رو آورد که استقبال بی سابقه ای از آن شد.

مردم و والدینی که این نگرانی را دراطراف خود به خوبی درک می کردند با تماس های مکرر از مسئولین درخواست رسیدگی به این معضل اجتماعی داشتند.

«مادری در تماس با این برنامه گفت: در نزدیکی محل سکونت ما مرکز عرضه قلیان آن هم بصورت علنی! وجود دارد و جالب است که در کنار همین مکان مرکز ترک اعتیاد تأسیس کرده اند! من نمی دانم مسئولین خود را به بی خیالی زده اند یا این روش را وسیله ای برای کسب درآمد به کار برده اند؟ سؤال من این است که آیا مسئولین این مراکز را نمی ببیند؟ چرا با این مراکز که جوانان ما را به ورطه بدبختی می کشاند برخورد نمی کنند؟»

اما جالب اینجا است که مجری برنامه در پایان اشاره کرد: تماس ها و پیامک هایی بسیاری با این برنامه برقرار شده است که به دلیل حرف های صریح و صادقانه شما مردم این تماس ها قابل پخش نیست اما ما بنا وظیفه خود پیام شما را به گوش مسئولین می رسانیم!

 

شاید تفسیر و تشریح این خبر با آنچه که در گفتار و هشدار مردم به مسئولین رسانده شده آنقدر رسا و گویا باشد که جایی نداشته باشد اما سوای از دست های پشت پرده که برخی ها در این مراکز عرضه قلیان جا خوش کرده و برای خود اتاق VIP دست و پا کرده اند، مسئولین دلسوزکجای این ماجرای تلخ قرار دارند؟

گفتنی است یزد رسا در گذشته بارها به این موضوع به طور جد پرداخته است اما طفره برخی مسئولین، پاسخ بسیاری از سؤالات این رسانه بی جواب ماند!

برخی اخبار مهم منتشر شده در یزد رسا در خصوص قلیان:

 

هشدار امام جمعه فرزانه را جدی بگیرید!

 

بخشنامه«حذف قلیان»هنوز در پیچ و خم ادارات! /تا به حال بخشنامه ای با این جدیت نداشته ایم

 

برخورد با قلیان، گرفتار اما و اگر/قانونی که نه بهداشت اجرا می‌کند و نه استاندار +سند

 

قبح زدایی کافی شاپ خاطی با پیامک برای «رزرو قلیان با طعم مختلط»!/ابلاغیه هایی که تنها بایگانی می شوند!

 

انتقال هپاتیت از طریق قلیان/ 58درصد معتادین محصلین مقاطع ابتدایی تا متوسطه!

 

هرمکان با پسوند«سنتی» متعلق به میراث نیست/ نظارت میراث بر اماکن تحت نظر خود در خصوص عرضه قلیان

 

 

آگاه سازی جوانان از مضرات شوم قلیان باید اولویت مراکز آموزشی استان باشد/مردم باید تخلفات واحد های صنفی را به «صنوف» گزارش دهند

 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد