Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

روحانی در کردستان؛

قول می دهم دولت تدبیر، یادآور دولت هاشمی و خاتمی باشد


حسن روحانی گفت: اگر من امروز می گویم تبعیض را برکنار خواهم کرد این شعار نیست،این اصل قانون اساسی است و ما نمیتوانیم بعضی از اصول را اجرا کنیم و هر اصلی که به نفع ما نیست را اجرا نکنیم.تمام اصول قانون اساسی دارای اهمیت یکسان است.

به گزارش سروابرکوه، حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع هوادارانش در سالن آزادی سنندج گفت:کردستانی ها ۲۴ خرداد را به حماسه سیاسی و تاریخی تبدیل خواهند نمود و اجازه نخواهند داد که کسانی که معتقد به تبعیض بین قومیت ها هستند بر مسند قدرت بنشینند.

وی افزود: ایرانی ایرانی است و کسی حق ندارد بین قومیت ها تبعیض قائل شود و اگر کسی یک قوم ایرانی را خس و خاشاک بنامد خودش خس و خاشاک و دشمن این ملت است.

روحانی تاکید کرد:اگر من امروز می گویم تبعیض را برکنار خواهم کرد این شعار نیست،این اصل قانون اساسی است و ما نمیتوانیم بعضی از اصول را اجرا کنیم و هر اصلی که به نفع ما نیست را اجرا کنیم.تمام اصول قانون اساسی دارای اهمیت یکسان است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت من جامعه را تبدیل به محیط امن زنان خواهد نمود وبه حقیقت که زنان این سرزمین بخصوص زنان کردستان افتخار ایران هستند .

روحانی خاطرنشان کرد:کردستان استانی رنج دیده است و دولت تدبیر و امیددر اولین گام،کارگروه ویژه ای را برای افزایش اعتبارات کردستان تشکیل خواهم داد و این حق کردستان است.

وی گفت: کردستانی که قطب کشاورزی،دامپروری و صنعت است هیچگاه آن چنان که شاید و باید مورد توجه قرار نگرفته است و صنعت در کردستان غریب غریب مانده است.

روحانی عنوان کرد: در دولت من،کردستان باید به حدی از پیشرفت در صنعت،علم و اشتغال برسد که جوانان اقلیم کردستان برای تحصیل و اشتغال به سنندج بیایند؛ نه مثل الان که جوانان ما آواره کشورهای همسایه شده اند.

این کاندیدای ریاست جمهوری به بیان معضل بیکاری در کردستان پرداخت و گفت: این همه بیکاری حق کردستان نیست و اگر فقط صنعت گردشگری در کردستان به جایگاه واقعی خود برسد به طور حتم بیکاری در این کردستان مرتفع خواهد شد.

وی گفت: باید زمینه ای ایجاد شود که کسانی که به هر دلیل از کشور خارج شده اند به کشور بازگردند و گفتمان صلح و آشتی حکمفرما باشد. دولت تدبیر و امید دولت آشتی است.

روحانی اظهار داشت: دولت من ارزش پول ملی را به ارزش واقعی خود بازمیگرداند و تلاش خواهد نمود گرانی را در اسرع وقت ریشه کن نماید.

وی گفت: سیاست خارجی امروز کشور قابل قبول نیست.سیاست خارجی دولت تدبیر و امید ، تعامل سازنده با سایر کشورهاخواهد بود و تعامل اصل سیاست خارجی خواهد بود تا ستیز و تقابل.

این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: من قول خواهم داد که دولت تدبیر، یادآور دولت هاشمی و خاتمی خواهد بود و این دولت کردستانی آباد خواهد ساخت.

وی در پایان گفت: دوست داشتم به تمام روستاها و شهرهای دیگر کردستان بروم و مردم کردستان را از نزدیک ببینم اما به دلیل ضیق وقت این امکان پذیر نیست بنابراین از حضار در این مجلس می خواهم که سلام مرا به تک تک مردم کردستان برسانید.

در پایان مراسم نیز طرفداران روحانی شعار« سلام بر روحانی،زنده باد خاتمی» و شعار «کروبی و موسوی آزاد باید گردند» سر دادند.

منبع:کردتودی




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد