Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه:

مسئولان ابرکوه و علاقه مندان میراث نسبت به ارائه اطلاعات این حوزه دقت کنند


مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه، از مسئولان شهرستان و فعلان حوزه گردشگری خواست، تا نسبت به ارائه آمار و اطلاعات در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سرو ابرکوه، در پی انتشار برخی اخبار و گزارشات در حوزه گردشگری ابرکوه، که بعضاً آمار و اطلاعات ناقصی از هویت آثار و بناهای تاریخی شهرستان اعلام شده است، عباس قدیریان مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه، آنها آمار را اصلاح کرد.

قدیریان در این خصوص اظهار کرد: مساحت بافت تاریخی ابرکوه که در تاریخ اول تیرماه سال 95 با شماره 31526 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، 162 هکتار می باشد.

وی ادامه داد: محدوده بافت تاریخی از شمال به بستر سنگی دو محله نبادان و درب قلعه، از شرق به کوچه و خیابان عاشورا و امامزاده احمد (ع)، از غرب به محدوده خیابان سرو و صاحب الزمان (عج) و از جنوب به خیابان فردوسی و محدوده اطراف سرو منتهی می شود.

مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه تصریح کرد: در شهرستان ابرکوه بیش از 400 اثر تاریخی شناسایی شده است که 119 اثر ملموس، ناملموس و طبیعی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

قدیریان تأکید کرد: مورخین و محققان در تمامی متون تاریخی عمر درخت سرو کهن سال ابرکوه را 4 هزار و 500 سال تخمین زده اند و حال آنکه محققان ژاپنی عمر آن را بیش از این رقم هم گفته اند.

رئیس سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه، با تأکید بر اینکه ابرکوه یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور معرفی شده است، گفت: بنابراین درست نیست که آمار و اطلاعات در این حوزه سهواً اشتباه و ناقص اعلام شود.

قدیریان در پایان از مسولین، علاقه مندان و فعالان این حوزه درخواست کرد: جهت شناسایی و معرفی هویت ابرکوه که بخشی از آن مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، نسبت به ارائه آمار و اطلاعات دقت بیشتری داشته باشند، تا دستیابی به اهداف سریع تر و دقیق تر حاصل شود.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد