Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

مواضع گستاخانه اتحادیه اروپا، ناشی از سیاست های انفعالی و دستگاه دیپلماسی کشور است/ پیام انقلاب اسلامی ایران به جهان: بدون آمریکا هم می توان زندگی کرد


امام جمعه ابرکوه گفت: مواضع گستاخانه اتحادیه اروپا ناشی از سیاست های انفعالی و دستگاه دیپلماسی کشورمان است و بارها گفته ایم که اگر یک قدم عقب نشینی کنیم، بدخواهان ما ده قدم جلو می آیند، لذا انتظار داریم دولت تدبیر، مدبرانه پاسخ زیاده خواهی ها را بدهد.

امام-جمعه-ابرکوه-1.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، ضمن تشکر از مردم شهرستان به خاطر حفظ حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) در این ایام و همچنین شرکت در تشییع جنازه نمادین آن حضرت، اظهار داشت: بررسی هائی که در سطح شهر صورت گرفت گویای این است که نمادهای عزاداری برای محور اهل بیت، حضرت زهرا (س) باید به گونه ای باشد که دستگاه های دولتی از ملت عقب نباشند، که متأسفانه امسال عقب بودند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا تصریح کرد: مبنای ما در جمهوری اسلامی این است که کشورمان، کشور در بسته به روی جهان نیست، اما در را به روی استعمار گران چپاولگر و سلطه جو باز نمی کنیم. پیام سه دهه گذشته کشورمان به جهان این است؛ که بدون آمریکا هم می توان زندگی کرد.

حسینی افزود: رابطه آمریکا با کشور های مختلف جهان، رابطه گرگ و میش است. بنابراین ما نیازی به آمریکا نداریم، بلکه آمریکا به ما نیاز دارد. انگلیس و کشور های اروپائی و اتحادیه اروپا که پیروی کورکورانه از آمریکا دارند، همه دارای یک هویتند و آن فریبکاری و دشمنی یهود و نصارا علیه ایران اسلامی است. قطعنامه های پارلمان اروپا تفسیر آیه 120 سوره بقره از قرآن مجید است که می فرماید: " وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى " (اى پيامبر!) هرگز يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد تا (آنكه تسليم خواسته آنان شوى و) از آئين آنان پيروى كنى.

وی عنوان کرد: مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل به چیزی کمتر از تسلیم شدن شما راضی نمی شوند، اما حالا که ایران به برکت انقلاب و رهبری الهی آن، هدایت الهی را یافته و به هدایت حقیقی رسیده، لذا تسلیم زور گوئی آمریکا و غرب نمی شود.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: سفر پارلمانی اروپا به ایران سفر نیرنگ برای بستر سازی جهت اجرای سناریوی یهود و نصاری علیه ملت ما بود. مسئولین هم با خوش باوری، لایه ها و اغراض زیرپوست این سفر را نمی دیدند، تا این که امروز دخالت آشکارشان را به صورت گستاخانه در امور داخلی ایران نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: ما، این مواضع گستاخانه را ناشی از سیاست های انفعالی و دستگاه دیپلماسی کشورمان می دانیم و بارها گفته ایم که اگر یک قدم عقب نشینی کنیم، بدخواهان ما ده قدم جلو می آیند. لذا انتظار داریم دولت تدبیر، مدبرانه پاسخ زیاده خواهی ها را بدهد.

حسینی بیان داشت: در بند 8 از قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا که روز گذشته در صحن پارلمان اروپا به تصویب رسید، خواستار آزادی زندانیان عقیده شده اند. ما می دانیم که شما به خاطر خوش خدمتی بهائی ها، فشار می آورید که چرا این اقلیت مذهبی آزاد نیستند؟!

وی ادامه داد: فشار شما نشان می دهد که اینها عوامل بیگانه در این کشورند. مگر محکومان فتنه و کسانی که اسم مدافعان حقوق بشر را روی آنها می گذارید؛ چه نمکی در آش شما ریخته اند که اینقدر از آنها دفاع می کنید و سنگ شان را به سینه می زنید؟

امام جمعه ابرکوه گفت: در بند دیگر پارلمان اتحادیه اروپا خواستار ورود بی قید و شرط احمد شهید، این جاسوس سر سپرده و غلام حلقه به گوش آمریکا و غرب به ایران می شود! و می گوید هیئت اعزامی پارلمانی اروپا به ایران باید برای دیدار با مخالفان سیاسی و فعالان جامعه مدنی و زندانیان سیاسی دسترسی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به چهارشنبه 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی با آمریکا تاکید کرد: 20 فروردین، روز عزت و استقلال برای کشور ما است، چون دست آمریکا به عنوان دزد و چپاولگر از آن روز قطع شد. حضرت امام (ره) فرمودند: من بارها گفته ام و هم اکنون هم اعلام می کنم که ایران؛ باید تا قطع کامل تمام وابستگی های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی خود از آمریکا، به مبارزات قاطع علیه این جهان خوار بی رحم، ادامه دهد.

حسینی افزود: همچنین 20 فروردین، روز ملی فن آوری هسته ای، فرصتی است تا از تلاش های دانشمندان جوان و افتخار آفرین در دستیابی کشور به فن آوری صلح آمیز هسته ای و نیز از ملت ایران که با استقامت و پایمردی، کشور را از مسیری سخت و دشوار عبور دادند و با وحدت و همدلی پیگیر این هدف والا و آرمانی "هسته ای شدن" شدند، تشکر و قدر دانی شود. در سالروز جشن فن آوری هسته ای، یاد و خاطره شهدای جوان هسته ای (علی محمدی، شهریاری، رضائی مقدم و احمدی روشن) را گرامی می داریم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد