Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

انتقاد تند وزیر سابق مسکن از آخوندی:

چرا دولت 500 هزار واحد مسکن مهر با 30درصد پیشرفت را در دوسال تحویل نمی دهد


وزیر سابق مسکن و شهرسازی گفت: در طول 4 سال یک میلیون و 180 هزار واحد ساخته شده و تحویل مردم داده شده که الزاماً تأسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و فاضلاب هم داشته است، چرا دولت یازدهم در دو سالی که گذشت نتوانست چنین کاری انجام بدهد؟

به گزارش سرو ابرکوه، علی نیکزاد، وزیر سابق مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات آخوندی مبنی بر اینکه از ابتدا برای مسکن مهر تأسیسات زیربنایی و روبنایی در نظر نگرفته بودند، اظهار داشت: در دولت قبل حدود 2 میلیون و 120 هزار واحد مسکن روستایی پیش بینی شده بود که از این تعداد بالغ بر 1میلیون و 600 هزار واحد آن به اتمام رسید؛ 500 هزار واحد با پیشرفت 30 درصد نیز برای تکمیل به دولت یازدهم محول شده است.

 

وی همچنین افزود: در شهر های کشور اعم از زیر 25 هزار نفر و بالای آن، هم 2 میلیون و 180 هزار واحد مسکن مهر پیش بینی شده بود که از از این تعداد یک میلیون و 180 هزار واحد آن افتتاح شد و تنها یک میلیون مسکن با پیشرفت 70 درصد برای تکمیل به دولت یازدهم واگذار شد.

 

وزیر سابق مسکن و شهرسازی  تصریح کرد: زحمات قابل تقدیری در خصوص تهیه زمین و مقدمات در دولت نهم صورت گرفت، اما در دولت دهم مسکن مهر قوت و قدرت بیشتری پیدا کرد و تا حد زیادی تکمیل شد.

 

نیکزاد در ادامه گفت: بنابر این مردم خودشان باید قضاوت کنند که وقتی در عرض 4 سال یک میلیون و 180 هزار واحد ساخته شده و تحویل مردم داده شده که الزاماً تأسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و فاضلاب هم داشته است، چرا دولت یازدهم در دو سالی که گذشت نتوانست چنین کاری انجام بدهد؟

 

وی همچنین تأکید کرد: همه تأسیسات زیر بنایی و روبنایی برای مسکن مهر در نظر گرفته شده و منابع آن از طریق استانداری ها و یارانه مسکن مهر و سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعلی که در آن زمان معاونت نظارت و راهبری بود، بالغ بر 1200 میلیارد پرداخت شده است؛ لذا دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی باید پیگیری های لازم را انجام بدهند و وزارت نیرو هم در این خصوص باید به تعهدات خود عمل کند.

 

وزیر سابق مسکن و شهرسازی  یادآور شد: در دولت قبل شرکت ملی گاز و مخابرات در هر کجا پروژه را به مرحله نازک کاری می رساندیم و آماده بهره برداری می شد به عرصه آماده و تأسیسات زیر بنایی آن را انجام می داد.

 

نیکزاد همچنین بیان داشت: مسکن مهر در حال حاضر همت وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و به طور کلی دولت را می طلبد که کسانی که بالاخره به نظام اعتماد کرده و پول خود را در مسکن مهر هزینه کرده اند، خانه هایشان را تحویل بگیرند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد