Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با حضور 50 کارآموز؛

کارگاه آموزشی پایدارسازی طرح اشتغال با موضوع دامداری در کانون کمیته امداد ابرکوه برگزار شد


مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه گفت: کارگاه آموزشی پایدارسازی طرح اشتغال در موضوع دامداری با حضور 50 نفر کارآموز در کانون شهید چمران برگزار شد.

به گزارش سروابرکوه، حسن غلامپور مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان با بیان این خبراظهار کرد: دام سالم منشأ غذای سالم و غذای سالم باعث پدید آمدن انسان سالم می شود و برای تحقق این امر دامداران با همکاری مسئولان باید تلاش کنند سلامت دام و به تبع آن سلامت جامعه را حفظ کنند.

این مقام مسئول گفت: حفظ سرمایه دامی کشور به عنوان دومین سرمایه کشور، پس از نفت و کنترل سلامت فراورده های خام دامی از رسالت های اصلی دامداران است و بر همین مبنا، 50 نفر از مجریان طرح‌های دامداری واحد خودکفایی کمیته امداد ابرکوه با حضور در کارگاه های آموزشی دامداری با اصول حرفه خود آشنا شدند.

غلامپور افزود: دامداران به مدت یک روز، از آموزش های لازم در دو موضوع اصول تغذیه دام و بیماری های شایع در بین دام ها بهره‌مند شدند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه بیان کرد: این دوره با همکاری بخش خصوصی شرکت تلاش گران کویر ابرکوه صورت گرفت.

غلامپور اظهار کرد: دهقان کارشناس مربوطه آبله، سیاه زخم، تب برفکی، ذات الریه مزمن، کرم های ریوی و معدی، نفخ علوفه ای و... را از بیماری های شایع در دام های شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: دانه جو، کاه ساقه خشک، سبوس گندم، کنجاله مازاد کارخانجاتی مانند سویا، سیلوی ذرت و... از جمله خوراکی بود که برای رشد و تولید فرآورده های لبنی دام ها می تواند موثر باشد که در کارگاه آموزشی اصول تغذیه دام مطرح شد.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد