Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شب گذشته اتفاق افتاد

کلاه‌برداری 109 میلیون ریالی از حساب بانکی 3 شهروند ابرکوهی


فرمانده انتظامی ابرکوه گفت : شب گذشته طی عملیات کلاه‌برداری اینترنتی، مبلغ 109 میلیون ریال وجه نقد از حساب افراد شهرستان، برداشت شده است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شب گذشته فردی ناشناس طی تماس‌های تلفنی با 3 نفر از شهروندان ابرکوهی مبلغ 109 میلیون ریال، از آنها کلاه‌برداری کرد.

ظهر امروز، سرهنگ علیرضا صالحی فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه، ضمن تأیید خبر فوق در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : شب گذشته فردی ناشناس طی تماس تلفنی با چند نفر همشهریان، به آنها اعلام می‌کند که شما برنده مبلغی پول به‌عنوان حواله سفر زیارتی عتبات عالیات شده‌اید و جهت دریافت این مبلغ باید به عابر بانک موردنظر مراجعه کنید.

صالحی ادامه داد : متأسفانه سه نفر از همشهریان بدون هیچ‌گونه تحقیق و بررسی (مبنی بر اینکه برنده شدن از کجا و چگونه است؟!)، خواسته فرد ناشناس را اجابت کرده و به عابر بانک مراجعه می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان عنوان کرد : کلاه‌بردار، در حین واردشدن افراد به‌حساب بانکی خود، طی عملیات اینترنتی موفق به برداشت مبالغ 70 میلیون ریال، 30 میلیون ریال و 9 میلیون ریال از حساب آنها می‌شود.

وی گفت : خوشبختانه یکی دیگر از افراد (نفر چهارم که سارق با وی نیز تماس گرفته بود) به قضیه برنده شدن و حواله عتبات عالیات، مشکوک می‌شود و فوراً به نیروهای پلیس 110 اطلاع می‌دهد و از آنها راهنمایی می‌خواهد، که عوامل پلیس وی را نسبت به کلاه‌برداری اینترنتی هشدار داده و از هرگونه اقدامی مبنی بر دادن اطلاعات شخصی حساب بانکی به فرد ناشناس، منصرف می‌کنند.

صالحی از شهروندان درخواست کرد : نسبت به هرگونه پیامک یا تماس تلفنی مبنی بر برنده شدن، انتخاب شدن، معجزه شدن و... که منجر به ارائه اطلاعات، مشخصات شناسنامه‌ای، شماره‌حساب‌های بانکی خود یا اعضای خانواده می‌شود، اعتنا نکنند و در اسرع وقت موارد را به پلیس 110 شهرستان گزارش نمایند، تا از رسیدن افراد کلاه‌بردار به اهدافشان جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی ابرکوه در پایان گفت : پرونده این کلاه‌برداری در جریان است و شناسایی فرد یا افراد دخیل در این پرونده، توسط کارشناسان پلیس در دست اقدام و بررسی است.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (4 Votes)
The average rating is 4.75 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد