Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سریال دنباله دار تبلیغات انتخاباتی؛ مطالبات مردم در کدام قسمت است؟

از اجاره بهای 20 میلیونی دفتر ستاد تبلیغاتی تا خرید رای اولی ها در ابرکوه/ کاروان تبلیغاتی که نیامده تکذیب شد


بررسی دوره‌های قبل انتخابات نشان داده که مردم به دنبال چهره‌ خدمتگزار و باتقوا هستند، حتی اگر وزیر، سفیر و ... هم باشد، در میان مردم جایگاهی ندارد و این نوع حرکات قرار نیست مردم را در انتخاب اصلح دچار شک و تردید کند.

سرو ابرکوه؛ انتخابات این دوره مجلسین در شهرستان ابرکوه همراه با با عجایبی بود که برخی از آن ها را بیان می کنیم.

 

بازار داغ تبلیغات داوطلبان صندلی سبز مجلس و بازار کساد تبلیغات خبرگان

با توجه به همزمانی برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس، به نظر می رسد انتخابات مجلس خبرگان در شهرستان مورد توجه چندانی قرار نگرفته و دو کاندیدای این دوره صرفا و تنها یکی از این دو به ارائه سخنرانی در ابرکوه قناعت کرده اند.

سخنرانی نیز صرفا توسط یکی از کاندیداهای خبرگان برگزار می شود و کاندیدای دیگر گویا تمایلی به تبلیغ و رای آوری در این دوره ندارد.

 

موج بداخلاقی های انتخاباتی داوطلبان انتخاباتی مجلس/ خرید رای اولی ها همراه با اهداء جایزه

بداخلاقی های انتخاباتی بسیار گسترده تر از دوره های پیشین است. توزیع مرغ در برخی روستاها، بساط ناهار و شام با انواع غذاها مانند کوبیده و زرشک پلو نیز گسترده است؛  بازار داغ خرید وفروش رای اولی ها در برخی مناطق ابرکوه به صورت رسمی و علنی در جریان است.

به عنوان مثال کاندیدایی که اعلام کرده اگر رای اولی ها در انتخابات شرکت کنند و فلانی برنده شود، به رای دهندگان جایزه تعلق می گیرد که این مصداقی از خرید رای است.

 

راه اندازی کاروان تبلیغاتی از سایر شهرستان ها به ابرکوه که نیامده تکذیب شد/ تبلیغاتی با هزینه بالا

اخیرا یک کاندیداها برای جلب توجه مردم، عجیب ترین تبلیغات را انجام داد که در نوع خود بی نظیر بود؛ کاروانی از یکی از شهرستان ها به ابرکوه دعوت شد و صد البته بیان شد که این کاروان تبلیغی به صورت خودجوش وارد شهرستان شده است، هواداران با حضور در میدان اصلی شهر و سردادن شعار، شروع به تبلیغ نامزد خود کردند و این جریان در حالی اتفاق می افتد که همان شب در مسجد مرکزی شهر، اعلام می شود که کاروان تبلیغاتی برای امر دیگری به ابرکوه آمده است! و فیلم آن در هجم بسیار گسترده در فضای مجازی منتشر می شود.

و هیچ پیام تکذیب و عکس العملی از دفتر آن نماینده ارسال نمی شود! که متاسفانه این حرکت تبلیغی تعجب مردم را همراه داشت.

شاید بتوان گفت که این دوره یکی از پرخرج ترین دوره های تبلیغات در ابرکوه بود، اقلام تبلیغاتی خاص و هدیه های مختلف به تیراژ بالا، چاپ پوستر انتخاباتی روی کاغذ گلاسه در ابعاد عجیب و تیراژ های زیاد و سایر روش های تبلیغاتی همه نشان از تلاش میلیاردی دارد.

 

اجاره20 میلیونی ساختمان ستاد تبلیغاتی/ هزینه میلیونی به شرط انصراف از گردونه رقابت

هزینه های بالای اجاره ساختمان های ستادهای تبلیغاتی هم علامت سوال بزرگی ایجاد کرده است مثلا برای اجاره یک مغازه بزرگ در ابرکوه، برای یک ماه حدود 600 تا یک میلیون تومان هزینه می شود ولی در دوره 15 روز انتخابات حدود 20 میلیون تومان اجاره بها پرداخت شده است.

جالب ترین نکته اینکه یکی از کاندیداها برای انصراف و اعلام حمایت از دیگری، مبلغ 400 میلیون تومان پیشنهاد داده است هرچند مورد پذیرش طرف مقابل قرار نگرفته است.

 

و... این قصه سر دراز دارد

رفتار های غیر اخلاقی هواداران و تلاش برای بهم ریختن فضای آزاد تبلیغاتی رقیب، توهین به داوطلبان توسط عموم در فضای مجازی،  بر هم زدن تئاتر خیابانی «من رای میارم» هنرمندان ابرکوهی توسط هواداران یکی از کاندیداها از جمله مواردی است که متاسفانه شاهد آن بودیم.

بررسی دوره‌های قبل انتخابات حاکی از آن است که چهره‌های شاخص و خدمتگزار، اقبال بیشتری در میان مردم دارند و عامه مردم چندان به دنبال حزب و گروه و دسته نیستند بلکه به دنبال مردمی بودن نماینده، برش داشتن او، تلاش و سابقه او هستند و نماینده‌ای که با مردم نبوده، حتی اگر وزیر، سفیر و ... هم باشد، در میان مردم جایگاهی ندارد و این نوع حرکات قرار نیست مردم را در انتخاب اصلح دچار شک و تردید کند.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد