Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی «روانشناسی مذهبی» در کانون شهید چمران


مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) ابرکوه گفت: دوره آموزشی روانشناسی مذهبی با محتوای شناخت درمانی به مدت 16 ساعت در کانون شهید چمران برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، حسن غلامپور مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان با بیان این خبر اظهار کرد: مذهب می تواند به شيوه فعالی، در فرآيند مقابله با مشکلات مؤثر باشد و به طور كلی مقابله مذهبی، متكی بر باورها و فعاليت های مذهبی در كنترل استرس های هيجانی وناراحتی های جسمی به افراد كمك می كند.

مدیر کمیته امداد ابرکوه افزود: با هدف تقویت توجه مددجویان کمیته امداد بویژه مادران به عنوان مدیران خانواده ها به مسائل دینی و تاثیر آن در مقابله با مشکلات و تقویت روحیه معنوی آنان، دوره آموزشی روانشناسی مذهبی با محتوای شناخت درمانی مذهبی در 8 جلسه 2 ساعته در کانون شهید چمران برگزار شد.

وی افزود: مربیان این دوره آموزشی از اساتید حوزه و دانشگاه بوده و با حضور 40 نفر از مادران دانش آموز صورت گرفت.

غلامپور گفت: مربیان در سه جلسه اول و به صورت کاملا هدفمند مبحث معارفه و اتحاد درمانی، آشنایی کلی با اختلال و علائم آن، معرفی درمان معنوی مذهبی و آثار مثبت آن، بحث  پیرامون تفکر در خلقت آسمان و زمین بررسی کردند.

وی در پایان گفت: در دور دوم این جلسات مفهوم خودشناسی و راه های درمان شناخت خود، بحث پیرامون صبر و پیامدهای مثبت بردباری و کنترل خود مورد بررسی قرار گرفت و در دور سوم این دوره مفهوم یادخدا و تاثیرات روانی آن، آشنایی با مفهم دعا، نیایش و فلسفه آن و جمعبندی و نتیجه گیری مباحث فوق تبیین شد.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد