Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه مطرح کرد

ضرورت به‌کارگیری نیروهای بومی در واحدهای تولیدی ابرکوه/ بهره‌برداری از فاز اول کارخانه سیمین با اشتغال 120 نفر


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ابرکوه، ضمن بازدید از کارخانه‌های کاشی کوثر و سیمین، بر ضرورت به‌کارگیری نیروهای بومی توسط مسولین واحدهای تولیدی فعال شهرستان، تأکید کرد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ اولین بازدید رئیس و مسئولین واحدهای روابط کار و بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همراه با نماینده فرماندار و رئیس اداره تأمین اجتماعی ابرکوه، از کارخانه‌های کاشی سیمین و کوثر انجام شد.

ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه در حاشیه این بازدید اظهار کرد : در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی در حوزه اقتصادی کشور، مسئله جوانان بیکار و اشتغال آنان است. چنانچه در منطقه‌ای با اجرای طرح یا پروژه‌ای فرصت‌های جذب و به‌کارگیری به وجود می‌آید، منطقی و به‌حق است که نیروهای شایسته همان منطقه در اولویت قرار بگیرند.

زارع با تأکید بر به‌کارگیری نیروهای بومی توسط واحدهای تولیدی فعال شهرستان، خاطرنشان کرد : درصورتی‌که در منطقه‌ای زمینه‌های اشتغال‌زایی فراهم می‌شود و نیروی بومی وجود ندارد، مدیران شرکت‌ها، کارفرمایان و کارآفرینان از دیگر مناطق کشور اقدام به جذب نیروی موردنیاز کنند.

وی، به اهمیت جذب نیروی بومی جهت ایجاد تعادل در فرصت‌ها و تقاضاهای اشتغال، اشاره کرد و گفت : ماندگاری در منطقه، دلسوزتر بودن و هزینه آور نبودن ازجمله خصوصیات نیروهای شاغل بومی است، که از مهاجرت و انتقال آنها به خارج از منطقه جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه، تصریح کرد : درحالی‌که نیروی غیربومی بعد از مدتی به فکر انتقال و جابجایی مي‌افتد و تلاش می‌کند از منطقه خارج شود، ولی نیروی بومیِ تربیت‌یافته پس از جذب برای همیشه در منطقه می‌ماند و این به معنی توسعه نیروی انسانی منطقه است.

زارع، ضمن تأکید بر عدم به‌کارگیری نیروی خارجی غیرمجاز در بخش‌های تولیدی و خدماتی، اذعان کرد : ظرف مدت چند روز آینده فاز اول کارخانه کاشی سیمین، با ایجاد زمینه اشتغال 120 نفر به بهره‌برداری می‌رسد، که امیدواریم در اواخر تابستان سال جاری با آغاز به کار فاز دوم آن، این تعداد به 200 نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/ف

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد